zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online wervingscampagne levert honderden CV's op

27 september 2007 - Tientallen moeilijk te vervullen vacatures. Hoe zorgt u dat die snel worden opgevuld? Een zogenoemde 'virale' wervingscampagne via internet is hiervoor een steeds serieuzere optie. Kenmerk van dit soort campagnes is de amusementswaarde: het publiek vindt de campagne zo vermakelijk dat velen het doorsturen aan vrienden en bekenden. Dit levert een groot bereik op, waardoor veel potentiële kandidaten met de campagne in aanraking komen.

Origineel en creatief


Zo heeft de virale internetwervingscampagne 'www.maakjijstraksnaam.nl' de afgelopen anderhalve maand meer dan één miljoen bezoekers getrokken. Deze campagne - in opdracht van Reed Business, geproduceerd door Marketingcommunicatiebureau Total Experience uit Arnhem - heeft de doelstelling ruimschoots gehaald. Door de inzending van honderden CV's kunnen de openstaande sales-vacatures naar verwachting snel worden vervuld.
Directeur Daniel Spronk van Total Experience benadrukt de effectiviteit van virale campagnes. "Ten opzichte van het potentiële bereik zijn de ontwikkel- en exploitatiekosten marginaal. Om dezelfde resultaten te bereiken via traditionele mediakanalen zijn budgetten nodig die tientallen, zo niet honderden, keren zo groot zijn." Bovendien zet een organisatie zich via een virale campagne op een eigentijdse manier op de kaart, vindt Spronk. "Het benadrukt de originaliteit en creativiteit van de organisatie en laat zien dat de organisatie inspeelt op nieuwe ontwikkelingen rondom internet en nieuwe media."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Adviesbureaus laten kansen liggen bij online werving
 Virale marketing slaat de plank vaak mis
 Consument gevoelig voor virale marketing, manager niet
 Internetwerving wint terrein in strijd om talent
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10