zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ook ouderen zijn ontrouw

19 september 2007 - De meeste reclame- en mediabureaus gaan ervan uit dat ouderen niet zo snel van merk wisselen en laten hen daarom als doelgroep buiten beschouwing. Niet verstandig. Jongere consumenten wisselen over het algemeen niet vaker van merk dan ouderen. En al vallen de merkwisselscores onder jongeren in sommige categorieën hoger uit, dan nog is het onverstandig om de merkbijdrage van ouderen in de mediakeuze te negeren. Onder meer omdat demografische gegevens meestal slechte voorspellers zijn van gedrag.

Bier


Een voorbeeld. Voor bier worden mannen tussen 21 en 34 jaar vaak geselecteerd als demografische doelgroep, terwijl ze slechts twintig procent van alle bierdrinkers en slechts 27 procent van het biervolume onder volwassenen (21-plussers) uitmaken. Het is met enkele specifieke richtlijnen en berekeningen heel goed mogelijk om media te selecteren die ook rekening houden wat je afzet bij oudere consumenten.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 MOKKA-marketing
 Ouderen krijgen nog steeds weinig aandacht
 Bejaarde consumenten zijn gat in de markt
 Tevreden klant is niet perse trouw
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10