zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie voordelen van een sterk internetmerk

12 september 2007 - Consumenten besteden meer tijd online dan aan welk ander marketingkanaal ook. De rol van marketeers en consumenten verandert hierdoor fundamenteel. Voor de meeste marketeers is de beste online strategie om de online ervaring te zien als kernonderdeel van wat het merk biedt. Het merk is niet het logo, de boodschap of wat u verkoopt. Het merk is hoe u uw klanten de kans tot interactie biedt en hoe u daarop reageert.

Loyaal merk


De rollen zijn omgedraaid: het gaat er niet om loyale klanten te kweken, het gaat erom een ‘loyaal merk’ te worden. Marketeers zouden daarbij drie soorten voordelen moeten opbouwen, die ze vervolgens beter moeten exploiteren dan concurrenten:
- Assetvoordeel: continu bouwen aan community’s van klanten.
- Schaalvoordeel: continu verzamelen, interpreteren en gebruiken van grote hoeveelheden digitale informatie over het publiek en de mediakanalen.
- Procesvoordeel: het inschakelen van een netwerk van perspectieven en partners om baanbrekende programma’s te ontwikkelen. Grootse online ideeën kunnen immers alleen ontstaan uit teams zonder scheidslijnen tussen creatief, media, promotie en analyse.

bron: Journal of Advertising Research/Marketingonline


Bron: Journal of Advertising, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer geld voor internetreclame dan voor radioreclame
 Merken bouwen op internet
 Tien e-commerce blunders
 Marketeers hebben steeds meer online kennis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10