11 september 2007 -
Nederlanders hebben het druk. Met werk, kinderen, studie, hobby's, enzovoort. Heeft u nog balans? Bereken het online. De gratis Balanstool van Priorities - Professional Organizing begint met een korte vragenlijst; het invullen hiervan kost ongeveer tien minuten. Het resultaat: een eerste indruk hoe de dagelijks beschikbare 24 uur verdeeld zijn over werk en privéleven.
Details
Vervolgens biedt de tool mogelijkheden tot nadere detaillering; zo geeft het balansoverzicht steeds beter weer hoeveel tijd de ‘invuller’ nu werkelijk waaraan kwijt is. Op basis van de uitkomsten van de ‘rekensom’ kunnen medewerkers hun eigen prioriteiten beoordelen en zonodig actie nemen: taken uitstellen, beschikbare tijd of taken wijzigen dan wel taken toedelen aan iemand anders.
Werkgever
Medewerkers ervaren een werkgever die de balans tussen werk en privé zelf ter sprake brengt als een betrokken werkgever. Vooral als de werkgever/leidinggevende die balans met hun medewerkers bespreekt vóórdat een stress-situatie ontstaat. Of als de combinatie van werk en privé uit balans dreigt te raken. Bijvoorbeeld door een nieuwe grote opdracht, een zieke collega, een verhuizing, een ziek kind, een echtscheiding. Een verstoorde balans kan leiden tot (grijs) ziekteverzuim en zelfs tot arbeidsongeschiktheid.
Bron:HR Praktijk