zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bereken uw werk-privébalans online

11 september 2007 - Nederlanders hebben het druk. Met werk, kinderen, studie, hobby's, enzovoort. Heeft u nog balans? Bereken het online. De gratis Balanstool van Priorities - Professional Organizing begint met een korte vragenlijst; het invullen hiervan kost ongeveer tien minuten. Het resultaat: een eerste indruk hoe de dagelijks beschikbare 24 uur verdeeld zijn over werk en privéleven.

Details


Vervolgens biedt de tool mogelijkheden tot nadere detaillering; zo geeft het balansoverzicht steeds beter weer hoeveel tijd de ‘invuller’ nu werkelijk waaraan kwijt is. Op basis van de uitkomsten van de ‘rekensom’ kunnen medewerkers hun eigen prioriteiten beoordelen en zonodig actie nemen: taken uitstellen, beschikbare tijd of taken wijzigen dan wel taken toedelen aan iemand anders. 

Werkgever
Medewerkers ervaren een werkgever die de balans tussen werk en privé zelf ter sprake brengt als een betrokken werkgever. Vooral als de werkgever/leidinggevende die balans met hun medewerkers bespreekt vóórdat een stress-situatie ontstaat. Of als de combinatie van werk en privé uit balans dreigt te raken. Bijvoorbeeld door een nieuwe grote opdracht, een zieke collega, een verhuizing, een ziek kind, een echtscheiding. Een verstoorde balans kan leiden tot (grijs) ziekteverzuim en zelfs tot arbeidsongeschiktheid.


Bron: HR Praktijk
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier goede gewoontes voor een gezonde werk-privé balans
 Topmanager eist betere balans werk-privé
 Goede balans tussen werk en privé kwestie van keuze
 Goede balans werk-privé bepaalt succes bedrijf
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10