zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kennis van e-mailmarketing ondermaats

11 september 2007 - Binnen het Nederlandse bedrijfsleven is een gebrek aan kennis en professionalisme bij het versturen van eigen e-mailmarketinguitingen als nieuwsbrieven of e-folders. Dit blijkt uit onderzoek van De Vos & Jansen Marktonderzoek. Meer dan de helft van de onderzochte bedrijven blijkt bovendien niet te weten wat spam is.

Respons


Zo'n 40 procent van de bedrijven verstuurt mailings zonder verkregen opt-in of opt-out mogelijkheid, of weet zelfs niet wat die termen inhouden. En meer dan de helft van de bedrijven weet niet wat spam is. Ook heeft men weinig zicht op het succes van de e-mailmarketingcampagne. En de meerderheid van de bedrijven weet niet of de respons op hun mailings hoger is dan bij de concurrentie. 

Informatieverstrekking

Acht op de tien bedrijven die gebruik maken van e-mailmarketing versturen nieuwsbrieven. Men maakt veel minder gebruik van e-folders, e-mailfacturen of viral marketing. De grote meerderheid van de bedrijven voert de e-mailmarketing volledig zelf uit. Men besteedt nauwelijks uit aan gespecialiseerde bedrijven. Het voornaamste doel van de e-mailings: het verstrekken van informatie. Van het genereren van omzet of acquisitie van nieuwe klanten is minder vaak sprake. 

Toekomstverwachtingen
De meeste bedrijven denken dat het belang van e-mailmarketing toe zal nemen, met name in de vorm van e-mailings. Ongeveer vier op de tien verwacht over vijf jaar zelfs helemaal geen papieren mailings meer te versturen. Het succes van e-mailmarketing vormt echter ook een bedreiging. Op dit moment vindt 42 procent al dat het huidige aantal e-mailings een succesvolle e-mailmarketingcampagne kan bedreigen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De succesfactoren van emailmarketing
 Potentiële klanten worden best bereikt met email
 E-mail marketing streeft direct mail voorbij
 Marketeers hebben steeds meer online kennis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10