zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Effectieve slogan voldoet aan zeven regels

10 september 2007 - De creatie van een effectieve slogan voldoet aan verschillende vuistregels. Hoewel slogans een belangrijk element vormen van de identiteit van een merk en veel bijdragen aan de waarde van dat merk, is er weinig bekend over hoe een effectieve slogan tot stand komt. Onderzoekers van de California State University en de Drexel University deden er onderzoek naar.

Positionering


Bijna elk merk wordt ondersteund door een slogan. Slogans ondersteunen niet alleen het merkimago en zorgen voor herkenning en merkdifferentiatie, ze dragen ook veel bij aan de positionering van het merk. Toch zijn maar weinig marketeers in staat zelf goede slogans te verzinnen. De creatie van effectieve slogans kent zeven principes. 

Zeven regels
Zo mag de slogan het merk niet beperken door een te nauwe definiëring - het merk moet ook op de lange termijn inzetbaar zijn. De slogan moet voorts helder de usp`s van het merk communiceren en direct aan het merk gerelateerd zijn. Niet alleen moet de slogan consistent terugkeren in alle reclame-uitingen en verpakkingen, in de slogan moet altijd de merknaam voorkomen. Een slogan moet duurzaam zijn en continu herhaald worden. Het gebruik van soundbytes blijkt positief te werken op de herinnering. Evenals een gematigd niveau van syntactische en semantische complexiteit.


Bron: Business Horizons, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 Nederlandse marketeers geen benul van guerrillamarketing
 Creatief advertentiemedium goed voor merkbeleving
 Omslachtige advertenties worden meer gewaardeerd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10