4 september 2007 -
78 procent van de CEO’s ziet PR als cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering en bijna tweederde van de bedrijven heeft dit jaar zijn PR-budget verhoogd. Dit blijkt uit een onderzoek bij 150 senior managers in de VS, UK en de EMEA-regio, uitgevoerd in opdracht van Lewis PR. Zo meldt Express.be. Daarnaast geeft bijna tweederde aan dat PR zichtbaarder is geworden als gevolg van de komst van Web 2.0.
Positieve ontwikkeling
Een grote meerderheid van deze groep ervaart deze ontwikkeling als positief. Zij beschouwen Web 2.0 als een nieuw kanaal waarin het gemakkelijker is geworden om bepaalde doelgroepen te bereiken. Web 2.0 is een verzamelterm van interactieve webapplicaties die niet alleen passief informatie verstrekken, maar (deels) vertrouwen op actieve betrokkenheid van de gebruiker. 60 procent van de respondenten gelooft dat PR een essentieel element is geworden van de bedrijfsvoering door de opkomst van ‘burgerjournalistiek’. Met name sociale media (zoals LinkedIn, Facebook en MySpace) hebben een impact op de klanttevredenheid en de winst. Als voornaamste Web 2.0 technologieën worden RSS feeds, blogs, news sharing en social bookmarking sites genoemd. In alle industrieën zien de respondenten een sterke stijging van de betrokkenheid van de CEO bij PR-activiteiten.
Bron:Express,be
Web 2.0 biedt inderdaad onbegrensde mogelijkheden voor marketing door bedrijven.
Een van de toepassingen is news-sharing te combineren met een profiel. Door bedrijven over hun eigen activiteiten te laten schrijven en hen de mogelijkheid te geven om zakelijke contacten te beheren, bouwen zij automatisch aan hun eigen zakelijk netwerk.
Schrijven over je eigen bedrijf als vorm van adverteren, basically. Eenvouding en doeltreffend.