zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Multichannel marketing belangrijk voor b2c ondernemingen

31 augustus 2007 - B2C-ondernemingen moeten een `multichannelmindset` ontwikkelen om hun klanten beter te bedienen. Deze conclusie trekken onderzoekers van het Bentley College en het Babson College. Studie toont aan dat steeds meer individuele consumenten een veelvoud aan kanalen gebruikt om aankopen te doen. Deze zogeheten multichannel shoppers gebruiken niet alleen meerdere kanalen, ze geven ook meer uit dan hun single channel evenknieën.

Waardepropositie


Het is dus essentieel dat organisaties multichannel marketingprogramma`s ontwikkelen met een hefboom die waardeproposities over de verschillende kanalen heen tilt. Toch beogen de meeste strategieën het overhevelen van klanten van `high cost channels` naar het goedkopere online channel. Kostenverlaging is hier echter het uitgangspunt en niet de waardepropositie. Waarde, door service en persoonlijk contact, kan echter beter geleverd worden in `high cost` offline channels. 

Holistisch
Succesvolle multichannel marketingprogramma`s vergen een holistische benadering van de klantervaring, waarbij context, lifetime value van de klant en `journey`centraal staan. Dit laatste betekent dat niet gedacht moet worden in separate marketinginitiatieven, maar in termen van een `relatieproces`, een iteratief leerproces dat uiteindelijk de juiste multichannelstrategie oplevert.


Bron: Business Horizons, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ecomarketing wint terrein
 Marketeers hebben steeds meer online kennis
 Assortiment en distributie belangrijker dan advertentie
 E-marketing en webbased applicaties belangrijkste marketingtrend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10