zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Acht manieren om mensen te managen

30 augustus 2007 - Mensen zijn de drijvende kracht achter een onderneming. Zonder inzet, geen succes. Aan u om hem te motiveren tot grootse prestaties. En dus tot hogere winstcijfers. Hoe u dat doet? Hieronder acht tips.

1. Creëer uitdagende verwachtingen


Vertel uw medewerkers van te voren wat u van hen verwacht en doe dat op een dusdanige manier dat ze zich meteen uitgedaagd voelen. Dan groeien mensen, zowel professioneel als persoonlijk. Zorg wel steeds voor adequate begeleiding. 

2. Hak knopen door
Treuzel niet als u belangrijke beslissingen moet nemen, vooral niet als het uw personeel betreft. 

3. Betrek uw medewerkers
Niet alleen bij de ontwikkeling, maar ook bij de uitvoering van de strategie. 

4. Spreek mensen aan op hun prestaties
Stuur op tijd bij voor het van kwaad tot erger gaat en u uiteindelijk echt moet puinruimen. Op tijd ingrijpen bespaart een hoop tijd en geld. Vergeet ook zeker niet uw sterren te belonen. Waardering betaalt zich dubbel en dwars terug in nog meer inzet. 

5. Zet de juiste persoon op de juiste plek
Denk goed na over wie welke taak het beste kan volbrengen. Dat is een veel betere benadering dan de functie-eisen maar aan te passen aan de persoon die toevallig op die plek zit. 

6. Eis dat uw medewerkers hun huiswerk doen
Een goede voorbereiding is het halve werk. Als mensen niet weten waar ze het over hebben tijdens vergaderingen en andere bijeenkomsten, hoe kunnen er dan goede beslissingen genomen worden? 

7. Verbeter de aanwezige kennis en vaardigheden
Zorg continu voor trainings- en opleidingsmogelijkheden. Zo blijven uw mensen op de hoogte en presteren ze het beste. 

8. Besef dat trots een sterkere drijfveer dan geld is
Geef uw mensen vooral vaak en veel complimenten als ze een taak goed volbracht hebben.

Deze lijst is samengesteld door Keith Hermann, financieel directeur van Exide Electronics.


Bron: Topten.org
 
 Doorsturen   7 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Motiveren personeel levert geld op
 Manager kan niet motiveren, wel faciliteren
 Managers weten slecht te motiveren
 Vijftien tips om de wittebroodsweken in stand te houden
 
 
reacties
 
Ad Beer  |   | 
30-08-2007
 | 
08:46 uur
Toch erg dat dit als advies moet worden gepubliceerd. Iedere manager moet dit gewoon weten, voelen in zijn plexis solaris.
JJT Hensen  |   | 
30-08-2007
 | 
09:31 uur
9. Gebruik bij medewerkers met veranderweerstand hun visie als bredere kijk op de zaak en dus als een uitdaging en betrek ze actief in verandermanagement.

10. Gebruik de diversiteit, de passies en de talenten van individuen. Dat werkt ook trots in de hand.
mevrouw Daniela Bedea  |   | 
30-08-2007
 | 
17:28 uur

11. Vergeet niet dat je ook maar een mens bent en niet God.

12. Maak tijd voor je medewerkers zelfs als je heel druk bent. Vraag wel eens hoe het gaat met hen en laat zien dat je echt geintereseerd bent in haar/zijn/hun ervaringen.

N. Dragt  |   | 
31-08-2007
 | 
10:02 uur
@Ad, je hebt gelijk, het is verschrikkelijk dat dit opgeschreven moet worden. Maar zolang als er zoiets als het Peter-principle bestaat, zullen we tegen managers aanlopen, die hun eigen lijstje hebben.
1. Hoe kan ik zo snel mogelijk directeur worden van deze tent?
2. Hoe maak ik gebruik van de werkzaamheden van mijn medewerkers om op te vallen voor de volgende promotie?
3. Hoe hou ik de goeie medewerkers in bedwang, zodat ze niet weglopen naar andere banen?
4. Hoe lijk ik zoveel mogelijk te presteren, zonder ook werkelijk iets te doen?
5. Hoe zorg ik ervoor dat ik opval voor de volgende promotie ipv mijn collega of medewerkers?
6. Hoe vergroot ik mijn salaris?
7. Hoe ontsla ik zo snel mogelijk iedere medewerker, die mijn imago van de succesvolle, geweldige manager kan besmetten?
8. Hoe zorg ik ervoor, dat het werk van anderen gezien wordt als het gevolg van mijn invloed?
9. Hoe hou ik mijn goede medewerkers onder mij, zodat mijn positie veilig is?
En het zal wel niet zo zjn, dat ieder puntje van dit lijstje bij iedere manager voorkomt, maar gezien het succes van boekjes als ''Hoe word ik een rat?'' denk ik dat het er steeds meer worden.
Ron Ladage  |   | 
3-09-2007
 | 
13:18 uur
Ja Ad je hebt gelijk, maar wanneer komt er nu eens een goede procedure voor het aannemen van managers, krijgen die dan in hun opleiding niets te horen over werken met mensen?
Ondanks de vele goede boeken over dit onderwerp, blijkt nog steeds dat het in ons bedrijfsleven niet goed lukt om de ''echte'' manager binnen te halen.
Zie de mensen waar je mee werkt nu eens als mensen en niet als onderschikten.
Harry Vorenkamp  |   | 
3-09-2007
 | 
17:13 uur
Er wordt heel veel gepubliceerd over de manager en de wijze van managen. Dit is een volledige uitgekauwd onderwerp en telkens blijkens lijstjes weer goed te werken.... door gaan dus met die lijstjes. Het is aan de managers zelf om er een attitude van te maken.

Veel aardiger zou het zijn om meer informatie te bieden over het ontvangen van leiding. Meer lectuur over ''Hoe word ik een voorbeeldige medewerker en wat is daarbij mijn eigen verantwoordelijkheid?''
Ad Beer  |   | 
4-09-2007
 | 
09:58 uur
Interessant allemaal.

Inderdaad, er zijn veel managers die excelleren in economie, ofwel het met minimale middelen zo veel mogelijk bereiken. Je vraagt je soms echt af hoe ze zover gekomen zijn.....

Maar we moeten wel een onderscheid maken tussen managers en leiders.
Een manager is iemand van de grote lijnen, de helicopterview, de overzichten, het beleid. Hij stuurt de organisatie.
Een leider stuurt mensen, let op details, zorgt dat dingen gebeuren.
Het zijn twee heel verschillende beroepen met heel verschillende competentieprofielen.
Een manager hoeft van mij niet te kunnen leiden, als moet het niet echt een beest zijn.

Wat doe je nu als management development manager? Je probeert leidinggevend talent te zoeken en managerial talent. Maar dan loop je soms weer tegen een organisatie aan die bemensd is met de stereotypen van ''Dragt''.
Kortom, het duurt even voordat het ideaal plaatje realiteit is geworden.

Het idee van Harrie om eens een handboek ''Hoe wordt ik een goede medewerker'' te schrijven neem ik mee. Best een leuk idee. Overigens is Klaus Möller daar jaren geleden eens aan begonnen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10