zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mail marketing streeft direct mail voorbij

27 augustus 2007 - In Groot-Brittannië is voor het eerst meer e-mail marketing toegepast dan direct mail. Dat blijkt uit cijfers van de Email Marketing Council van de Britse Direct Marketing Association. Het volume aan e-mail marketing is volgens het rapport in één jaar tijd met 52 procent gestegen. Bovendien worden ook minder commerciële e-mails geweigerd.

Multichannel campagnes


Uit de studie van de Email Marketing Council is gebleken dat de uitgaven aan direct mail weliswaar zijn gestegen, maar dat het verzonden volume tijdens het voorbije jaar duidelijk is gedaald. Dat heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met het feit dat er steeds meer gewerkt wordt met multichannels-campagnes en doelgroepen ook meer gericht worden benaderd. 

Gerichte campagnes
De sector van e-mail marketing is van mening dat de volumes ook in de toekomst met ongeveer één derde zullen blijven groeien. Volgens 42 procent van de ondervraagde e-mailverzenders heeft het succes te maken met het feit dat het medium gerichte campagnes mogelijk maakt, terwijl 33 procent zegt dat het ligt aan het productaanbod en 25 procent gewag maakt van goede creatieve campagnes.
"Uit de studie is gebleken dat tijdens het tweede kwartaal van dit jaar nog slechts twee procent van de commerciële e-mails terugkeert zonder de bestemmeling bereikt te hebben, het eerste kwartaal was dat nog zes procent."


Bron: Managing21, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mailmarketing breekt definitief door
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 Zware tijden voor mailings
 E-marketing en webbased applicaties belangrijkste marketingtrend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10