27 augustus 2007 -
In Groot-Brittannië is voor het eerst meer e-mail marketing toegepast dan direct mail. Dat blijkt uit cijfers van de Email Marketing Council van de Britse Direct Marketing Association. Het volume aan e-mail marketing is volgens het rapport in één jaar tijd met 52 procent gestegen. Bovendien worden ook minder commerciële e-mails geweigerd.
Multichannel campagnes
Uit de studie van de Email Marketing Council is gebleken dat de uitgaven aan direct mail weliswaar zijn gestegen, maar dat het verzonden volume tijdens het voorbije jaar duidelijk is gedaald. Dat heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met het feit dat er steeds meer gewerkt wordt met multichannels-campagnes en doelgroepen ook meer gericht worden benaderd.
Gerichte campagnes De sector van e-mail marketing is van mening dat de volumes ook in de toekomst met ongeveer één derde zullen blijven groeien. Volgens 42 procent van de ondervraagde e-mailverzenders heeft het succes te maken met het feit dat het medium gerichte campagnes mogelijk maakt, terwijl 33 procent zegt dat het ligt aan het productaanbod en 25 procent gewag maakt van goede creatieve campagnes.
"Uit de studie is gebleken dat tijdens het tweede kwartaal van dit jaar nog slechts twee procent van de commerciële e-mails terugkeert zonder de bestemmeling bereikt te hebben, het eerste kwartaal was dat nog zes procent."
Bron:Managing21, Express.be