zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merken bouwen op internet

21 augustus 2007 - Dat merken meer en meer rekenen op internet lijkt duidelijk. Vaak ontbreekt echter de heldere focus die je wel ziet bij traditionele mediacampagnes. Digital branding geldt als ‘alternatief’, ‘niet-traditioneel’ of ‘revolutionair’. Maar in de praktijk gaat het vaak om traditionele boodschappen verpakt in elektronisch formaat.

Aparte richting


Bovendien gaat men ervan uit dat de consument doorklikt op de link, registreert op een website of de tijd neemt voor zo’n campagne. Dat is niet automatisch zo. Zodra marketeers dit onder ogen zien en internet branding als aparte marketingrichting groeit, verwachten insiders dat er meer creatieve campagnes zullen worden ontwikkeld, met als gevolg een hoger aandeel in de marketingbudgetten. 

Riskant
Internet gebruiken als het enige middel voor de promotie van het merk houdt wel risico’s in. Een forum kan bijvoorbeeld het integere merkimago aantasten omdat de internetomgeving niet gereguleerd is. Bovendien veronderstelt internet interactiviteit, maar de dialoog onderhouden met de klant vergt al snel handenvol geld en dat is vaak een rem voor kleinere bedrijven.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien e-commerce blunders
 Marketeers hebben steeds meer online kennis
 Blogger riskeert ontslag
 Steeds meer aandacht voor webcare
 Webwinkels geen bedreiging voor winkelbezoek
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10