21 augustus 2007 -
Dat merken meer en meer rekenen op internet lijkt duidelijk. Vaak ontbreekt echter de heldere focus die je wel ziet bij traditionele mediacampagnes. Digital branding geldt als ‘alternatief’, ‘niet-traditioneel’ of ‘revolutionair’. Maar in de praktijk gaat het vaak om traditionele boodschappen verpakt in elektronisch formaat.
Aparte richting
Bovendien gaat men ervan uit dat de consument doorklikt op de link, registreert op een website of de tijd neemt voor zo’n campagne. Dat is niet automatisch zo. Zodra marketeers dit onder ogen zien en internet branding als aparte marketingrichting groeit, verwachten insiders dat er meer creatieve campagnes zullen worden ontwikkeld, met als gevolg een hoger aandeel in de marketingbudgetten.
Riskant
Internet gebruiken als het enige middel voor de promotie van het merk houdt wel risico’s in. Een forum kan bijvoorbeeld het integere merkimago aantasten omdat de internetomgeving niet gereguleerd is. Bovendien veronderstelt internet interactiviteit, maar de dialoog onderhouden met de klant vergt al snel handenvol geld en dat is vaak een rem voor kleinere bedrijven.
Bron:6Minutes