17 augustus 2007 -
Uitgever op het gebied van mobiele media MoMac bracht onlangs de eerste resultaten naar buiten van zijn eerste Mobile Advertising Attitudes rapport. Dit meldt MD Weekly. Het benaderen van de consument in doelgroepen is volgens het rapport van groot belang. De respons op mobiele advertenties varieert per leeftijd en sekse dermate dat dit onderscheid onontbeerlijk is.
Gericht adverteren
Met deze kennis kunnen marketeers in de toekomst gerichter mobiel adverteren. Van de 16- tot 24-jarigen heeft dertien procent wel eens op een mobiele advertentie gereageerd. Momenteel zijn tekstadvertenties nog favoriet met 56 procent. Grafische advertenties als banners en plaatjes zijn voor 29 procent favoriet, terwijl van de 25- tot 34-jarigen 33 procent een voorkeur heeft voor de banner. Korte video`s om een commerciële boodschap over te brengen doen het met 22 procent bij mannen veel beter dan bij vrouwen (twaalf procent). Ook bij 16- tot 24-jarigen is deze vorm van adverteren veel populairder dan bij de categorie boven de 55 jaar, met twaalf procent. Van de 16- tot 24-jarigen heeft 47 procent liever gratis content in ruil voor reclame dan te moeten betalen voor de content, bijvoorbeeld via een abonnement.
Bron:Delaer Info, MD Weekly