zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Enkele tips tegen media-overload

10 augustus 2007 - In veel bedrijven wordt de hele dag door druk gecommuniceerd. Om de medewerker te bereiken gebruiken de meeste werkgevers een flink aantal (nieuwe) media, zoals e-mail, intranet, telefoon, weblogs, websites, instant messaging (IM), webconferencing, Post-its, interne memo’s, SMS-berichten, nieuwsbrieven en interne magazines. Maar is dit effectief, vraagt Express.be zich af.

Multi Tasker Syndrome


Nee, zegt softwarebedrijf Netpresenter. Steeds meer medewerkers dreigen ten prooi te vallen aan MTS, ofwel Multi Tasker Syndrome, en dat heeft een dramatisch effect op de productiviteit van deze medewerkers. Door de communicatiestrategie eens goed onder de loep te nemen en een aantal kleine veranderingen aan te brengen, is een heleboel te winnen. Als een fulltime medewerker na deze aanpassingen iedere dag een uur langer effectief kan werken, scheelt dat per werknemer anderhalve maand aan effectieve werktijd per jaar. 

Tips
Uit eerder onderzoek van Gartner bleek al dat de gemiddelde medewerker 12,5 tot 25 procent van zijn tijd bezig is met e-mail. Netpresenter geeft een aantal tips:
- Moedig medewerkers aan om selectief om te gaan met nieuwe media en zorg dat de interne communicatie medewerkers niet stoort tijdens het werken.
Vooral bij werk dat concentratie vereist, duurt het minstens twintig minuten voordat een ` medewerker weer helemaal ‘in de taak’ zit.
- Beperk het aantal mensen dat je een bepaald bericht stuurt zoveel mogelijk. Maak onderscheid tussen belangrijk, urgent nieuws en leuk, niet-urgent nieuws. N
- Neem het gebruik van e-mail door uw medewerkers onder de loep.
Veel medewerkers weten niet hoe ze efficiënt met dit medium om moeten gaan, terwijl het het meest gebruikte medium binnen bedrijven is. Training kan medewerkers bijvoorbeeld leren om de inbox niet als to-do lijst te beschouwen en niet altijd allerlei mensen te cc-en.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tweederde van de werknemers is dwangmatige emailchecker
 Bel- en emailterreur maakt dom en gestresst
 Email en telefoon zijn tijdvreters: zo doet u er wat aan
 Medewerkers worden om de elf minuten gestoord
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10