zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven niet voorbereid op buitenlandse uitbreiding

10 augustus 2007 - Veel bedrijven beginnen bij toeval met internationale expansie, zo meent Raymond Smid, consultant en directeur van ExportSelect op MD Weekly. Volgens hem beginnen bedrijven te exporteren, omdat de aanlokkelijke gelegenheid zich simpelweg voordoet. Veel bedrijven gaan echter slecht voorbereid de exportmarkt op. De gevolgen van internationale onwetendheid kunnen desastreus zijn.

Ondernemersbloed


Smid meent dat veel ondernemers buitenlandse expansie vooral zien als een manier om op een gemakkelijke manier meer geld te verdienen door het afzetgebied te vergroten. Joost van Dam van de Nederlandse Exportcoach kan zich grotendeels vinden in de analyse van Smid. Maar hij denkt niet dat ondernemers alleen maar op zoek zijn naar een eenvoudige manier om met buitenlandse expansie hun omzet te vergoten. Hij noemt het ondernemersbloed, dat kruipt waar het niet gaan kan. Maar ook hij ziet vaak dat beginnende exporteurs te maken krijgen met onverwachte contractuele verplichtingen. Verder denkt hij dat een gestructureerde business case, gedegen marktonderzoek, goede segmentatie en afgemeten communicatie een hoop zakelijke ellende kunnen voorkomen.


Bron: Marketing Tribune, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kwaliteitsgarantie grootste obstakel bij outsourcing
 Reizen en carrièrekansen lokken manager naar buitenland
 Weg naar de top gaat via het buitenland
 Ondernemingen laaiend enthousiast over China
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10