zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mailmarketing breekt definitief door

9 augustus 2007 - E-mailmarketing is definitief doorgebroken, en dan met name in de vorm van geïntegreerde interactieve campagnes. Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com, verklaart dat zijn bedrijf al een paar jaar aan het experimenteren is met e-mailmarketing. Daarbij tracht Bol een balans te vinden tussen gepersonaliseerde en gesegmenteerde e-mailmarketing.

Twee soorten


Gesegmenteerde marketing is gericht op klanten die een bepaald soort product kopen, bijvoorbeeld dvd`s. Gepersonaliseerde marketing is gericht op de koophistorie van de klant en levert klantspecifieke aanbevelingen op. Het grote voordeel van e-mailmarketing is volgens Schaeffer de grote bereikbaarheid tegen relatief lage kosten. 

Testen
Marc Borgers, co-auteur van het boek `Succesvolle e-mailmarketing`, stelt dat e-mailmarketing evidente voordelen heeft ten opzichte van andere media: persoonlijk, actueel, interactief, supersnel en relatief goedkoop. Tevens biedt e-mailmarketing vele testmogelijkheden en meetbaarheid op klantniveau. Borgers signaleert twee trends binnen e-mailmarketing. Ten eerste `deliverability`, oftewel de kwestie of e-mailmarketing gezien de opkomst van spamfilters wel arriveert en wordt gelezen. Ten tweede het mobiel uitlezen van e-mail.


Bron: Marketing Tribune, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 De succesfactoren van emailmarketing
 Emailmarketing bedreigt positie tv
 Bedrijven scoren met emailmarketing
 Bedrijven ruilen direct marketing in voor email marketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10