zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager moet verkoperstrouw goed managen

1 augustus 2007 - Een klant kan trouw zijn aan een product, een merk of een bedrijf - maar ook aan de verkoper. Klantenbinding die gebaseerd is op een persoonlijke relatie tussen koper en verkoper heeft voor- en nadelen. Managers moeten zich op z’n minst bewust zijn van de twee kanten van deze medaille.

Dubbel


Een groot voordeel is het tastbare financiële resultaat: het levert omzetgroei en efficiëntere salesinzet op. Mooi voor de onderneming, maar alleen zolang de verkoper bij het bedrijf blijft. In dat geval moeten de mogelijkheden voor een persoonsgebonden verkooprelatie zoveel mogelijk geschapen worden en die relatie zo goed mogelijk benut worden. Bestaat er echter een reële kans dat succesvolle salesmedewerkers weggaan of, erger nog, overlopen naar de concurrent, dan is het slimmer om de banden wat losser te maken, bijvoorbeeld door functierotatie of crossselling in te voeren.


Bron: Journal of Marketing Research, Marketing OnlineH
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Loyale klanten bestaan niet
 Tevreden klant is niet perse trouw
 Trouwe klanten, gezonde groei
 Tien kenmerken van superverkopers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10