zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reclamegeld voor internet bedreigt software-industrie

31 juli 2007 - Internetspelers die abonnementsgeld innen, eenmalig transacties factureren of een bedrag uitgekeerd krijgen in de vorm van een fee, krijgen het steeds moeilijker om te blijven concurreren met advertentiegesponsorde sectorgenoten, die een soortgelijk productaanbod gratis het net opgooien.

Advertentiegeld


Omdat steeds meer advertentiegeld zijn weg naar het internet vindt, vragen telecomoperators en softwaremakers zich af hoeveel van hun zaken in de handen van advertentiegesponsorde rivalen dreigt terecht te komen en hoe snel ze daarop moeten anticiperen. 

Gratis applicaties
Een goed voorbeeld is het Amerikaanse softwareconcern Microsoft, dat op de hielen wordt gezeten door de gratis applicaties die het door zoekadvertenties gesponsorde Google in toenemende mate en gratis aanbiedt aan de globale internetgemeenschap. Zonder er nadrukkelijk voor uit te komen, begeeft Google zich meer en meer op Microsoft's terrein. Na het succes van het fotoprogramma Picasa biedt het bedrijf sinds november vorig jaar een web-based Office-pakket aan. 

Optimistisch
Volgens Jeff Raikes, hoofd van Microsoft's Business Division, ligt de uitdaging in de ontwikkeling van applicaties die beide businessmodellen ondersteunen. Een enkel technologisch platform kan dus voor verschillende soorten gebruikers dienen. Enerzijds aan betalende gebruikers, anderzijds aan gratis gebruikers, die er dan wel de advertenties bovenop moeten nemen. Marc Andreessen, de medestichter van Netscape, blijft optimistisch "'Ik denk dat in elk van de twee businessmodellen bedrijven succesvol kunnen zijn. De markt is groot genoeg en er is nog zoveel te doen."


Bron: The Financial Times, Expres.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Banners: geen aandacht, wel effect
 Online reclamebestedingen stijgen explosief
 Ondanks irritatie werken advertentiebanners op internet
 Marketeers hebben steeds meer online kennis
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10