zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien manieren om uw klanten tevreden te houden

31 juli 2007 - Tevreden klanten: uw succes hangt ervan af. Het is dus zaak die eenmaal binnengehaalde klanten terug te laten keren. En opnieuw en opnieuw. En dat is niet eens zo moeilijk. Pas onderstaande tips toe en u kunt zich verheugen op een zeer tevreden klantenbestand.

1. Vraag uw klanten regelmatig hoe het met ze gaat, toon interesse. 



2. Organiseer regelmatig bijeenkomsten met uw klanten om problemen te bespreken, feedback te vergaren en te weten wat er leeft. 

3. Volg de aanbevelingen van uw klanten op. 

4. Communiceer regelmatig met uw klanten via een nieuwsbrief: maak bekend waar u mee bezig bent, welke nieuwe producten of diensten u biedt en hoe u problemen opgelost hebt. 

5. Ga er niet klakkeloos van uit dat uw klanten alle informatie meteen begrijpen. 

6. Is er een klacht, laat de direct betrokken medewerker die dan oplossen. 

7. Prijs het succes van uw klanten openlijk; maak ook uw andere klanten deelgenoot. 

8. Prijs uw werknemers openlijk; laat uw klanten weten dat u uw mensen waardeert. 

9. Doe wat u belooft en doe dat op tijd (liefst nog iets eerder). 

10. Geef uw klanten altijd meer dan waarvoor ze betalen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Keurmerk voor klanttevredenheid
 Tevreden klant is niet perse trouw
 Klanttevredenheid, financiële verantwoording en personeel grootste risico's
 Klanttevredenheid is niet heilig
 Klachttevredenheid betekent klanttevredenheid
 Vijf factoren bepalen klanttevredenheid
 
 
reacties
 
wouter jansen  |   | 
31-07-2007
 | 
09:45 uur
Op zich goede en inderdaad brruikbare tips om ter harte te nemen.
In geval van dienstverlening is het eindresultaat vaak zelfs afhankelijk van de kwaliteit van samenwerking tussen de dienstverlenende patij en de klant/gebruiker. Een vorm van partnership dus oftewel een kwestie van samen ondernemen. Zie verder www.samenondernemen.nl

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10