zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

ICT'er niet meer te paaien met gadgets

23 juli 2007 - De ICT’er loopt anno 2007 niet meer warm voor een werkgever die leasebakken, PDA’s en laptops uitdeelt. Waar whizzkids in de ICT wel warm voor lopen? Flexibele arbeidstijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Dit blijkt uit het jaarlijkse ICT arbeidsvoorwaarden onderzoek: Top ICT Werkgevers van CRF.

Liever eigen tijd indelen


Hoewel 80 procent van de ICT werknemers nog steeds over een telefoon, auto en laptop van de zaak beschikt, is dit in tegenstelling tot de jaren negentig geen doorslaggevende reden meer om voor een werkgever te kiezen.
Tweederde van de ICT professionals geeft aan, liever zijn eigen uren in te kunnen delen dan een auto op kosten van de baas te rijden. Eén van de redenen waarom men liever geen ‘communicatie gadgets’ meer van de baas ontvangt is het gebrek aan privacy. ICT werknemers voelen zich gedwongen spoedverzoeken van klanten op te lossen in hun vrije tijd, terwijl meer dan de helft van hen al 10 uur of meer per week overwerkt. 

Meer vrouwen in de ICT
Eén op de twee ICT werkgevers neemt extra maatregelen om meer vrouwen aan te trekken. De vertegenwoordiging van het aantal vrouwen (12 procent) in de ICT is ook nog niet optimaal maar neemt wel toe. "ICT werkgevers nemen opvallend veel extra maatregelen om de sector aantrekkelijker te maken voor vrouwen met name op het gebied van kinderopvang, flexibele werkplekken en werktijden. Dit is slim aangezien de sector met een groot tekort aan arbeidskrachten kampt" aldus Maarten Duijne van CRF.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Sabbatical van de zaak voor top-ICT'ers
 Talent is niet te koop
 
 
reacties
 
Rene Civile  |   | 
25-07-2007
 | 
09:07 uur
Grappig artikel. Ik heb ook de hausse van de jaren 90 tot 2002 meegemaakt en me daar altijd een beetje over verbaasd. Mijn ervaring en perceptie is dat, ook in de jaren 90, menigeen met van alles werd binnen gehaald.

De besten, hoegenaamd, lieten zich helemaal niet zo paaien door al dit moois maar gingen voor kwaliteit en duurzaamheid. Die mensen kom ik heden ten dage gelukkig ook weer tegen.

Ik had eigenlijk een beetje de hoop dat met het barsten van de grote bubbel een aar jaar geleden, er een definitieve scheiding zou plaats vinden tussen echte IT-ers en de oppertunisten.

Helaas heb ik daarin ongelijk gekregen. Er is een onzichtbare commerciele motor gestart die menig bedrijf weer dezelfde richting aan het opduwen is.

Vraag zal blijven wat de 'echte IT-er' bind aan een organisatie. Het zal m.i. een aardige mix zijn van persoonlijke voorkeur en wat de werkgever/opdrachtgever bereid is te geven.
Om geld en gadgets gaat het gelukkig niet altijd meer.

RC PM

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10