Trage applicatie is de grootste ergernis voor computergebruikers
17 juli 2007 -
Computerproblemen zorgen ervoor dat eindgebruikers minstens een halve dag per maand niet kunnen werken, sommigen zelfs drie dagen. Dat blijkt uit onderzoek van Vanson Bourne in opdracht van Citrix onder honderd eindgebruikers van internationale organisaties.
Voor meer dan 50 procent van de ondervraagden is een trage applicatie de grootste ergernis. Slechte toegang tot applicaties en data wanneer men buiten kantoor werkt is een ergernis die op een tweede plek staat. Dit wordt genoemd door 43 procent van de respondenten. De tijd die het de ict-afdeling kost om problemen op te lossen wordt door 42 procent genoemd.
Stress De frustraties zijn volgens de eindgebruikers stressvol en hebben een nadelig effect op de werk- en thuissituatie. Voor 43 procent is slechte automatisering een reden om een baan niet aan te nemen. Eindgebruikers werkzaam in de financiële dienstverlening blijken het meest gefrustreerd te zijn over computerproblemen.
Natuurlijk heeft citrix wel een onafhankelijke oplossing voor dit probleem.
Je kúnt natuurlijk achter het kastje gaan wachten tot hij het weer doet. Of socializen, kopje koffie halen, de reguliere post lezen, je voorraad tellen, je bureau opruimen, een vergadering plannen enz.. enz..
Al die dingen dus die je nu doet als je informatiesysteem wel werkt.
jor
|
|
5
-
09
-
2007
|
00
:
06
uur
Citrix werkt echt sloom bij media markt, soms kan je niet eens meer in het programma komen maar ik doe zelf een opleiding ict en weet hoe zwaar de icters het hebben binnen zo'n bedrijf
Linda Wouda
|
|
5
-
05
-
2008
|
15
:
27
uur
Uit ervaring weet ik dat in minimaal 60% van de gevallen aan de gebruiker zelf ligt..
Men kan heel makkelijk de ICT de schuld geven, maar vaak, heel vaak zelfs, is dat niet terecht.
Het is vervelend als het niet werkt, maar sta dan eerst eens stil bij eventueel achterstallig onderhoud..
1x per jaar een IT-bedrijf over de vloer hebben is niet genoeg als je in je bedrijf afhankelijk bent van computers en andere electronische randapparatuur.
Als de afnemer kan aantonen dat de software niet werkt is het mogelijk dat er een claim wordt ingediend. De afnemer heeft dan zuivere vermogensschade. Een financiële schade die niet voortvloeit uit schade aan zaken of letselschade. ICT-bedrijven kunnen zich tegen de financiële lasten van dergelijke claims beschermen door middel van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
Als de afnemer kan aantonen dat de software niet werkt is het mogelijk dat er een claim wordt ingediend. De afnemer heeft dan zuivere vermogensschade. Een financiële schade die niet voortvloeit uit schade aan zaken of letselschade. ICT-bedrijven kunnen zich tegen de financiële lasten van dergelijke claims beschermen door middel van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.