zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers hebben steeds meer online kennis

Iedereen heeft bijgeleerd over internet, maar kennisniveau varieert nog

13 juli 2007 - Wat vinden interactieve marketingbureaus eigenlijk van het online kennisniveau van hun klanten? Tijdschrift voor Marketing maakte een rondje onder 50 bureaus en vergeleek de antwoorden. Marketeers hebben de afgelopen jaren de klok zeker horen luiden wat betreft internet, zo menen veel respondenten, maar de meeste zetten onlinemiddelen nog steeds te beperkt in.

Tijdschrift voor Marketing verzamelde de gegevens van een groot aantal interactieve marketing(communicatie)bureaus. De bureaus kregen daarnaast ook een aantal vragen voorgeschoteld, onder andere over het onlinekennisniveau van de marketeer.

Beperkte inzet


Wat blijkt: de meeste respondenten vinden dat hun klanten zeker hebben bijgeleerd over internet, maar het niveau verschilt. Marketeers zetten echter onlinemiddelen nog te beperkt in.
Een greep uit de reacties:
'Men heeft de klok zeker horen luiden. Een aantal klanten weet goed wat ze willen en is uitstekend geïnformeerd.'
'De kennis van onze klanten varieert, maar is gemiddeld redelijk hoog. Maar over het algemeen valt de beperkte kennis van de mogelijkheden van online-adverteren op. De meeste adverteerders zijn nog steeds aan het pionieren of ze blijven in de inzet van onlinemiddelen erg aan de oppervlakte.'
'Het kennisniveau ligt op een redelijk niveau, men weet wie de spelers zijn en hoe 'online' werkt. Wel is het zo dat specifieke toepassingen van 'online media' (denk aan integratie van Hyves, YouTube of MSN) een bepaald inzicht en creativiteit verlangen wanneer deze ingezet worden.'

Traditionele denkbeelden
Volgens anderen blijven veel marketeers achter wat betreft algemene onlinekennis, zo wordt gezegd dat marketeers blijven hangen in traditionele denkbeelden over communicatie: 'Interactieve communicatie is vaak 'erbij' en krijgt niet de aandacht die het zou moeten krijgen.' 'Het kennisniveau verschilt sterk en hangt samen met de branche waarin een organisatie opereert en de concurrentie die men ervaart.' En: 'Helaas worden we laat in het proces betrokken, hierdoor is niet altijd het meest optimale te behalen.'


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10