16 mei 2002 -
Kinderen van tweeverdieners tussen de 10 en 12 jaar oud hebben vanaf nu een eigen label: Tweens, een samenstelling van tweeverdieners en teenagers. Zij vormen een interessante doelgroep voor marketeers, omdat rond het twaalfde levensjaar merkvoorkeuren ontstaan.
Ze blijven deze merken trouw, ook als ze ouder worden. Daarbij hebben kinderen van tweeverdieners relatief veel invloed binnen het gezin.
Groene ketchup Tweens worden door hun economische invloed erg serieus genomen. Ze zijn veeleisende consumenten en experts in merken en reclame. Zo heeft Heinz samen met deze doelgroep de groene ketchup bedacht. Het resultaat is een handige knijpfles in de kleur groen met een marktaandeel van 6 procent. Center Parcs speelt meer in op de gelijkwaardigheid in het gezin en bedacht het concept Center Parcs en Kids. Daarbij kunnen kinderen onder begeleiding een creatieve en actieve vakantie beleven, terwijl hun hun ouders op een andere plek binnen Center Parcs een andere invulling kunnen geven aan hun vakantie.
Bron:Marketing Online