Keurmerk laat zien dat klanten serieus genomen worden
10 juli 2007 -
Iedereen kan binnenkort direct zien of een bedrijf klantvriendelijk en klantgericht is. Begin juli lanceerde Effectory een keurmerk voor bedrijven die structureel werken aan de tevredenheid van hun clientèle. Het tevredenheidslogo is bedoeld om (potentiële) klanten van een organisatie te laten zien dat ze serieus genomen worden.
Het logo wordt door Effectory uitgereikt aan bedrijven die structureel een klantenonderzoek uitvoeren. Volgens Marc Sijtstra, directeur van Effectory, bereiken bedrijven met het uitvoeren van een dergelijk onderzoek twee doelen. "Er is informatie beschikbaar over hoe een organisatie kan verbeteren in de optiek van de klant. Daarnaast laat een bedrijf zien, dat de mening van klanten wordt gewaardeerd." Met de huidige economische opleving komt het logo volgens Sijtstra precies op het juiste moment.
Betere positie NCCW is één van de eerste organisaties die het keurmerk heeft gekregen. Ieder jaar voeren zij een klanttevredenheidsonderzoek uit. "Dat er echt iets met de resultaten gedaan wordt blijkt uit de stijging van de klanttevredenheid in de afgelopen jaren", zegt Wibo Pollmann, algemeen directeur van NCCW. "De verwachtingen van onze klanten worden steeds hoger, daarom houden wij de vinger aan de pols." NCCW heeft mede dankzij het meten van de klanttevredenheid haar positie kunnen verbeteren. Vooral op de gebieden innovatie en flexibiliteit ervaart de klant dat NCCW vooruit is gegaan. "Woningcorporaties, onze klanten, zijn erg betrokken bij NCCW", zegt Pollman. "Dat blijkt ook uit de hoge respons die we elk jaar hebben. Door actie te ondernemen op de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek houd je die betrokkenheid en respons ook hoog. We laten dan ook met trots het logo van het keurmerk voor klanttevredenheid op onze website zien."
Nederland het land van de keurmerken, verenigingen voor trainers, mediators etc.
Een markt op zichzelf en een fijn gevoel om beschermd te worden voor de betrokkenen. Ook hier weer een organisatie die een nieuwe markt ziet in een oud gegeven en ik geef ze geen ongelijk, waar geld te halen is moet je dat ook doen.
Of we er echt beter van worden, blijft voor mij de vraag.
Marco Dijksma
|
|
8
-
02
-
2008
|
15
:
32
uur
Prima, dat bedrijven op deze manier duidelijk maken dat ze werken aan tevreden klanten! Effectory ken ik vanuit mijn vorige werk en het is een partij die ervoor zorgt dat het klantgericht denken wordt aangewakkerd. Een bedrijf dat dit logo plaatst is in ieder geval op de goede weg! Kan me goed voorstellen dat ik eerder met een bedrijf zaken doe dat dit logo plaatst...
Weet trouwens niet of je dan ook (al dan niet anoniem) kan klagen bij Effectory over dat bedrijf?
Het kan helpen bij het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid bij klanten, omdat zij kunnen zien dat het bedrijf zich inspant om een positieve klantervaring te bieden.
Door deze editors te gebruiken, kunnen individuen parameters zoals helderheid, contrast en verzadiging aanpassen, waardoor het helderwitte uiterlijk effectief wordt bestreden.