Ondernemers laten zich geen IT-bedenksels meer aanpraten
16 mei 2002 -
Hoewel 90 procent van de Amerikaanse ondernemingen doet aan e-business, draagt deze activiteit slechts marginaal bij aan de omzet. Het hypegedrag is voorbij: tweederde van de bedrijven heeft zich niet laten verleiden door nieuwigheidjes als supply-chain management en customer relationship management, veelal bedenksels van softwarebedrijven en IT-consultants.
Na de opkomst en neergang van het dot-com tijdperk, is het waarschijnlijk dat de verdere ontwikkeling van e-commerce langzamer en meer doordacht plaatsvindt.
Kosten verlagen Volgens het onderzoeksbureau Forrester zal internet vooral dienen om de kosten te verlagen, serviceverlening aan klanten te verbeteren en nieuwe markten aan te boren.
Marktgroei Hoewel het risicokapitaal dat in 2001 in e-commerce bedrijven werd gestoken 71 procent lager was dan in 2000, steeg de zakelijke omzet via internet met 73 procent naar 496 miljard dollar en de omzet van detaillisten met 56 procent tot 112 miljard.
Bron:MKBnet