37 procent van de bedrijven besteedt een derde van hun marketingbudget online
19 juni 2007 -
Bedrijven in de industriële sector spenderen meer aan marketing en geven daarnaast een groter deel van het budget aan online marketing. Aldus GlobalSpec in de '2007 Industrial Marketing Trends Survey', een trendonderzoek naar de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.
55 procent van alle respondenten antwoordden dat hun bedrijf in 2007 meer uitgeeft aan marketing dan in 2006. Slechts tien procent antwoordde minder uit te geven.
Andere uitkomsten · 61 procent van de respondenten geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget beslaat dan in 2006. Vijf procent zegt dat het online deel juist minder is dan in 2006. · 37 procent zegt tenminste een derde van hun marketingbudget online willen besteden · Social media heeft de industriële sector nog niet bereikt. Minder dan tien procent verwacht dit jaar meer te zullen uitgeven aan weblogs en podcasts. Eerder vond GlobalSpec dat 91 procent van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden, en dat 45 procent van de b-to-b marketeers werkzaam in deze sector meer dan zes uur per week online werkzaam is.