zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien zakelijke flirttips

Leer flirten, verkoop meer!

5 juni 2007 - Flirten is op niet-serieuze wijze, vrijblijvend een ander of elkaar het hof maken, aldus de Van Dale. Ook in het zakelijk verkeer is flirten een doeltreffend instrument, alleen dan met een ander doel dan een vrijage. Flirten draait dan om het geven van positieve aandacht om uw zakelijke doel(en) te bereiken.

Flirten werkt ideaal bij het onderhouden van zakelijke contacten en bij netwerken. Het is een methode om aardig gevonden te worden en een manier om anderen te beïnvloeden. In een markt die steeds competitiever wordt en waarin de persoonlijkheid steeds belangrijker wordt, is flirten een onmisbare werkmethode.

Gooi uw charmes in de strijd


Verkopers presteren meer als ze al hun charmes in de strijd gooien. De inhoud van uw boodschap is namelijk slechts voor zeven procent bepalend om uw zakenpartner voor uw diensten te interesseren. Uw lichaamstaal draagt voor 55 procent bij en de intonatie van uw stemgeluid voor 38 procent, zo concludeerde de Amerikaanse psycholoog Albert Mehrabian uit non-verbale communicatieonderzoeken. Leer dus communiceren met uw lichaamstaal. Oftewel: leer flirten.

Tien zakelijke flirttips

1. Maak oogcontact

In de kroeg is oogcontact een eerste stap tot toenadering, in een zakelijk gesprek een eerste stap om te laten zien dat u de ander serieus neemt. Uw ogen peilen of een ander de moeite waard is en vice versa. Wie argwaan koestert jegens iemand krijgt kleine pupillen, wie een ander graag mag, grote.
Met oogcontact dwingt u de ander aandacht te geven en te luisteren. Ga niet staren, dat maakt zenuwachtig. Kijk de ander in ieder geval bij het begin en aan het einde van uw verhaal aan. Tijdens uw betoog mag u af en toe wegkijken, tenzij u nadruk op bepaalde aspecten wilt leggen.
Oefening: Praat met verschillende mensen, kijk hen in de ogen en onthoud de kleur daarvan.

2. Vermijd afleiding

Tijdens een gesprek geeft u honderd procent aandacht aan de ander. U luistert. Als u teveel doet tijdens een gesprek, leidt u uzelf en uw gesprekspartner af. Bovendien wekt u de indruk niet geïnteresseerd te zijn en daarmee verleidt u niemand.
Oefening: probeer eens vijf minuten zonder te bewegen naar iemand te luisteren en u te concentreren op de inhoud. Probeer die inhoud samen te vatten in twee zinnen.

3. Leg passie in het gesprek

Een beetje meer zuidelijke passie in onze gesprekken mag best. Laat zien dat u enthousiast bent en de ander respecteert. Het ingebakken flirtgedrag bij Spanjaarden en Italianen zit hem vooral in de handgebaren. Daardoor lijken ze veel passioneler. Gebruik dus uw handen om delen van uw betoog te onderstrepen en uw enthousiasme te tonen. Maar overdrijf niet. De kracht zit hem in gepastheid en de timing, niet in theatrale bewegingen.

4. Toon uw bewondering

Wanneer u iemand versiert, zorgt u voor een zelfde toonhoogte en zoekt u overeenkomsten. Pas ook in een zakelijk gesprek uw intonatie en spreeksnelheid aan uw gesprekspartner aan. Mensen zien graag een bevestiging van hun eigenschappen in anderen. Als u de kenmerken van iemands persoonlijkheid overneemt, slaat u twee vliegen in een klap: u toont bewondering door die persoon te imiteren en u lijkt in een aantal aspecten op uw gesprekspartner. En dat is weer een bevestiging van diens persoonlijkheid.
Tip: verander niet meteen van intonatie en spreeksnelheid, wacht een paar minuten totdat het gesprek zijn normale ritme heeft bereikt.

5. Speel met uw lichaamshouding

Imiteer de gesprekspartner. Doe niet elke stap na, maar als hij of zij knikt bij het luisteren, doet u dat ook. Probeer de houding van de ander te imiteren en neem na een tijdje zelf het initiatief tot een andere houding. Als die ander uw houding kopieert heeft uw geflirt succes: het lichaam van de ander luistert naar de uwe. Het gevoel dat u volledige aandacht naar de ander uitgaat, kunt versterken door uw voeten tijdens het gesprek naar de ander te wijzen. Ga vooral niet met gekruiste armen en benen zitten. Daarmee sluit u zichzelf af voor de ander. een flirtende houding bestaat verder uit : kin naar voren, rechtop, borst vooruit en billen naar achteren en binnen de grenzen van de aard van het gesprek zo dicht mogelijk bij iemand zitten of staan.
Oefening: probeer na een gesprek tien bewegingen te noemen die uw gesprekspartner maakte. Zo traint u zichzelf om de gewoonten van anderen te herkennen.

6. Uitstraling
Goede flirters hebben een aantrekkelijke uitstraling. Wie flirt vangt namelijk aandacht. Werken aan uw zelfvertrouwen is daarbij nuttig. Zowel in de versierkunst als in het zakelijk verkeer moet u uzelf verkopen. Pas nadat uw persoonlijkheid de ander heeft gecharmeerd is uw product aan de beurt. Stap dus zelfverzekerd op een ander af. Als u gelooft dat u een ander in u geïnteresseerd kunt maken, dan straalt u dat uit. Belangrijk bij verkoopgesprekken is ook dat u gelooft in wat u verkoopt.

7. Strooi met complimenten
Geef elke dag een compliment aan iedereen die u spreekt. Zo traint u zichzelf in het spontaan en makkelijk geven van vleiende opmerkingen en om positief over uw omgeving te denken. In verkoopsituaties is een compliment geven namelijk een sterk wapen. Complimenten in het zakelijk verkeer gaan minder over het uiterlijk. Een mooi pak kan, mooie ogen niet. Het onthouden van kleine details is voor de ander ook een compliment. U hebt zijn informatie onthouden en laat echt zien dat u interesse toont. Denk aan een recent zakelijk succes van de ander of onthoud bijvoorbeeld de gezinsuitbreiding. Hoe onbekender de persoon tegenover u, des te algemener uw compliment.

8. Aanraken
Met aanraken begeeft u zich op glad ijs. Het is een flirttechniek die vooral wordt toegepast om iemand te versieren. In een zakelijk gesprek is aanraken niet gepast. Beperk uw aanraking tot het schudden van een stevige hand en heel misschien terloops abusievelijk bij het geven van een pen.

9. Blijf uit iemands territorium
De afstand tot uw gesprekspartner vertelt veel over de relatie die u met hem hebt. Bij amoureuze flirts gaat u dichtbij staan, dan houdt u de afstand tussen u en de ander klein en treedt u de intieme zone binnen (0 - 45 centimeter). Bij zakelijke gesprekken is dit 'not done'. De ander kan zich bedreigd en gekwetst voelen: u dringt zich veel te veel op. Houd voor zakelijke gesprekken een persoonlijke (45-120 cm) tot een sociale afstandszone (120-360 cm) aan.
Oefening: oefen met een collega op afstanden die prettig aanvoelen. U zult merken dat u, zeker bij onbekenden, liever op een paar passen afstand blijft. Dat is wederzijds.

10. Glimlach veel en vaak
Glimlachen is niet alleen besmettelijk; het zorgt er ook voor dat onze hersenen stoffen aanmaken waar we vrolijk van worden. En dat heeft een positief effect op uzelf en de mensen in uw omgeving. Een uitspraak onderstreept door een gemeende glimlach heeft meer uitwerking omdat hij een positieve lading meekrijgt.


Bron: Zibb
 
 Doorsturen   21 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Martha van de Pasch  |   | 
5-06-2007
 | 
07:57 uur
Wat een nonsens. Hier wil men boeren Hollanders een vlotte image meegeven? Er is altijd nog zoiets als uitstraling. Dit klompendansersland is veel te calvinistisch voor dit soort praktijken. Je wilt zuiderlingen toch niet vergelijken met Nederlanders. Glimlachen kan maar als je dat niet meent lach je als een boer met kiespijn enmensen merken dat. De meetlat meenemen om 45-120 cm. af te meten voor en zakelijk gesprek? Dan zou je de tafels tijdens een etentje op moeten meten. Abusievelijk het doorgeven van een pen als dat als aanraking wordt gezien is eenmens wel gefrustreerd. Mensen complimenten geven die amper hun mond tegen jou open doen dan wek je argwaan. Richt je voeten aar de persoon? Zal wel moeten anders sta je achterstevoren. Dan nog eens je kin naar voren en billen naar achteren als een krolse kip? Welke cabaretier heeft dit allemaal bedacht? Er zijn werkelijk verkooptrucs maar als een mens hier allemaal aan moet denken kom je als een clown op het toneel. Wie ben je dan nog werkelijk zelf. Een weggestuurde robot door je baas. Nou ik zou zeggen succes ermee. Laat de werkelijke mens opstaan. Dan kan kom je terecht bij de mensenmens en geen voorgeprogrammeerde alien. Komisch is het wel.
heer J.P.G.T.M Zanden  |   | 
5-06-2007
 | 
08:20 uur
Ben ik bijna 25 jaar getrouwd, moet ik weer opnieuw beginnen!
Martha van de Pasch  |   | 
5-06-2007
 | 
09:43 uur
Wat een nonsens. Hier wil men boeren Hollanders een vlotte image meegeven? Er is altijd nog zoiets als uitstraling. Dit klompendansersland is veel te calvinistisch voor dit soort praktijken. Je wilt zuiderlingen toch niet vergelijken met Nederlanders. Glimlachen kan maar als je dat niet meent lach je als een boer met kiespijn enmensen merken dat. De meetlat meenemen om 45-120 cm. af te meten voor en zakelijk gesprek? Dan zou je de tafels tijdens een etentje op moeten meten. Abusievelijk het doorgeven van een pen als dat als aanraking wordt gezien is eenmens wel gefrustreerd. Mensen complimenten geven die amper hun mond tegen jou open doen dan wek je argwaan. Richt je voeten aar de persoon? Zal wel moeten anders sta je achterstevoren. Dan nog eens je kin naar voren en billen naar achteren als een krolse kip? Welke cabaretier heeft dit allemaal bedacht? Er zijn werkelijk verkooptrucs maar als een mens hier allemaal aan moet denken kom je als een clown op het toneel. Wie ben je dan nog werkelijk zelf. Een weggestuurde robot door je baas. Nou ik zou zeggen succes ermee. Laat de werkelijke mens opstaan. Dan kan kom je terecht bij de mensenmens en geen voorgeprogrammeerde alien. Komisch is het wel.
mevrouw Diana Polder  |   | 
5-06-2007
 | 
13:20 uur
Heerlijk, ik heb genoten van deze flirttips. Het meeste pas ik al vanuit mijzelf toe, afhankelijk van hoe mijn 'state of mind' is op dat moment. Daar heb je zelf natuurlijk alle invloed op. Dat je je goed moet voelen is wel het allerbelangrijkste. Dat straal je ook uit. Dus niet forceren. Ik hoop dat men met deze handvatten meer sjeu aan het zakelijke leven kan geven in Nederland. Serieus zijn kan altijd nog, toch?
Clide Fernandes  |   | 
5-06-2007
 | 
20:31 uur
Mijn motto luidt;
Focus on your clients and win! !
Bereidt je goed voor en wees kalm, kort en krachtig in je verhaal.

succes!
heer Mark Meeus  |   | 
5-06-2007
 | 
18:34 uur
Nonsens? Absoluut niet.
Pas deze tips al mijn hele leven toe, en wel met groot succes.
@ mevrouw van de Pasch: U moet dit ook niet te serieus nemen. Niemand verwacht dat U met een meetlat de afstand tot uw gesprekspartner gaat nemen.
Verkoop baseert op wederzijdse sympathie. Is deze er niet, zal het in de meeste gevallen niet tot een samenwerking komen.
De bovenvermelde tips zijn immers ook niet nieuw, maar worden sinds jaren door zeer bekende verkoopstrainers aangeleerd.
Nu, iedereen zijn eigen manier van verkopen.
Het moet wel altijd eerlijk bedoeld zijn, anders werkt het niet.

Groetjes.
Bart Hisschemöller  |   | 
5-06-2007
 | 
23:33 uur
Lieve mevrouw van de Pasch, of mag ik Lieve Martha zeggen?

Wat zit u strak in uw vel. Jammer toch, dat u gelijk een bepaald lichaamshouding associeert met een krolse kip. Overigens kippen worden niet krols, dat zijn katten en het is prachtig om te zien hoe die flirten kunnen!! UIt uw reactie blijkt levensgroot hoe puriteins u in elkaar zit. Een beetje plezier maakt zoveel uit. U generaliseert geweldig. "Wij calvinisten, klompendansersland,". Fantasctisch.
In de acquisitiegesprekken die wij voeren speelt verleiden en flirten een belangrijke rol. Alleen we spelen het niet. We menen het. Als we iemand tegenover ons treffen die op dezelfde golflengte zit als wij, spelen we een spel. eenspel van aantrekken en afstoten. Het aloude spel van het flirten. Meestal merken we dat de ander het even leuk vindt om te doen. bij verkoopgesprekken gaat het om de aandacht die je hebt voor het probleem van de ander en waarvan ik denk dat wij dat kunnen oplossen. Dat moeten we verkopen. Zonder persoonlijke aandacht en aantrekkingskracht werkt dat gewoon niet.

Leuk artikel, alleen door het te brengen als een soort van protocol klinkt het als een soort van handleiding. Zo werkt het natuurlijk niet. Je moet het voelen, doen en ervaren. Je (en je propositie) moet je aantrekkelijk voelen, anders kom je noooooit zo op de ander over.

Veel plezier, het leven wordt zo een stuk leuker.

Groet, Bart
www.immediate-coaching.eu
simone baars  |   | 
6-06-2007
 | 
01:00 uur
Tja. heerlijk de reactie van Mevr. Van de Pasch. Zo moet het dus niet! Een positieve benadering (je hoeft niet ondergesneeuwd te worden!) opent zoveel deuren. Echt. als je mensen met open vizier benaderd dan gaat het eigenlijk altijd goed! Geef ze de ruimte, laat ze vertellen en je kunt inschatten met wie je te maken hebt.

Succes, steek je energie in jezelf en het komt goed!!
Martha van de Pasch  |   | 
6-06-2007
 | 
08:04 uur
Beste Bart
Krolse kip en klompendansersland is mijn humor. Strak in het vel, generaliseren en puriteins? Nee van uzelf strakke reactie als u dit niet in de gaten heeft. Mensenkennis Bart. Daar zou je doorheen moeten kijken. Je moet het voelen en ervaren dat is wat ik bedoel. Natuurlijk is het een spel. IK heb zelf familie die in de verkoop zit dus ik hoor genoeg. Toch wel leuk dat ik hiermee reactie uitlok. Zie je het werkt wel. Wie speelt nu met wie.
mevrouw J van der Voort  |   | 
6-06-2007
 | 
18:28 uur
Beste Pascha, ik heb erg om je bericht gelachen. Helemaal waar!
Beste Bart, idem, ook helemaal waar!
Hoe kan dit nu?
Het zakenleven kan soms best een beetje droog zijn. Als ik een gesprekspartner tref waar ik mee klik, wat gelukkig meestal het geval is, heb ik een fijne tijd, en zul je me zeker betrappen op alle puntjes die in het artikel staan. Dat dit dan ook productief is, is een leuke bijkomstigheid.
Dit artikel is handig, voor als je een gesprekspartner treft die mentaal op verre afstand van je staat, waar je mee MOET samenwerken. Bovenstaand artikel maakt je bewust van wat je onbewust doet als je met iemand kan opschieten.
Als je, door je hier bewust van te zijn, werkelijk dichter bij de ander komt te staan, is dat natuurlijk prima. Maar, als je deze tips toepast bij iemand met wie je totaal niet op 1 lijn ligt, om maar wat te verkopen, dan worden dit ineens trucjes. En in trucjes, daar geloof ik niet in, omdat je uiteindelijk een veel betere samenwerking krijgt, en een gelukkige klant, als je deep down daadwerkelijk met elkaar op 1 lijn ligt: elkaar dus daadwerkelijk begrijpt. Dat betekent dus NIET het overal met elkaar eens zijn! Door het type werk dat ik doe (het bedrijf waar ik werk, ontwikkelt en implementeert talentmanagement software), resulteert een succesvolle deal in een intensieve samenwerking van een maand of twee, drie. Als ik niet daadwerkelijk met iemand klik, dan trek ik de conclusie dat daar een goede reden voor is. Ik geloof in oprechtheid. En, eerlijk duurt het langst.
Jacqueline
Marcel van Vliet  |   | 
6-06-2007
 | 
08:56 uur
Leuk artikel met een hoog "o ja" gehalte, een bevestiging waarom sommige verkopers(sters) van nature beter presteren dan anderen. Lichaamstaal is heel belangrijk en draagt positief bij aan de factor gunnen.
Opdrachten komen door meerdere factoren tot stand, gunnen is er hier één van en prijs hoeft niet altijd van doorslaggevend belang zijn. Dit in tegenstelling tot wat velen vaak denken, waarom presteert de een beter, waarom zijn de marges / rendement van de een beter dan de ander. Matig tot slecht presterende verkopers hanteren vaak het prijsniveau als excuus terwijl collega's hier minder problemen mee hebben. wat doen deze anders? Voila, lees de inleiding.
Natuurlijk moeten bij bovenstaand niet letterlijk in praktijk brengen, maar het kan geen kwaad eens in de voorgehouden spiegel te kijken.
Martha van de Pasch  |   | 
7-06-2007
 | 
08:28 uur
Zoals mevrouw van der Voort het omschrijft zegt me meer dan bovenstaande trucs. Ik wil hiermede zeggen beste Bart dat vrouwen elkaar toch eerder aanvoelen. Het is nu eenmaal bekend dat de hersenhelften van mannen niet tegen elkaar groeien zodat hun emotioneel veld wat minder ontwikkeld is. Zij denken nuchterder. Kunnen ze niets aan doen maar het is wel te merken. Daarom reageren vrouwen gevoelsmatiger heel anders en gaan meer op hun intuïtie af. Dat kunnen ze ook wat dat is bij ons meer ontwikkeld. Klikt het niet, dan oplaten aan een ballon want als je dan toneel gaat spelen hou ik geen 5 moinuten vol.
Maurice Willems  |   | 
7-06-2007
 | 
13:08 uur
Dat er verschillende mensen zijn met hun specifieke eigen karakters blijkt wel uit de reakties van Martha van de Pasch en Diana Polder. Een enthousiaste en positieve instelling in welk gesprek dan ook, heeft nog nooit iemand kwaad gedaan;
'pacing and leading' genoemd binnen Neuro Linquistisch Programmeren, maar inderdaad moet het wel spontaan gaan. Ik ben dan ook errrg geïnteresseerd in het werk van de eerste persoon? Wellicht dat een cursus Lichaamstaal wonderen zou doen.....
Bart Hisschemöller  |   | 
7-06-2007
 | 
21:45 uur
Lieve Martha,
Wat jammer nou dat je de man/vrouw controverse er weer bijhaalt. Dat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus, wist ik al. Maar om zo je gelijk te halen??? Of is dit jouw gevoel voor humor weer?
We hadden het over de waarde van flirten in het zakelijke- en verkoopcontact. Daar raken we aardig van weg, is het niet?
Beste Maurice, hoezo spontaan. NLP is alles behalve spontaan. Zeer doordachte manipulatie via nonverbale communicatie. Helemaal niets mis mee, maar de truc is nu juist dat je heel bewust inspeelt op iemands lichaamstaal. Voor mij als e-coach trouwens een leuke uitdaging: flirten en matchen via de mail. Lukt best, maarje moet het wel bewust toepassen.

Groet

Bart
Marij Bär  |   | 
4-12-2007
 | 
14:14 uur
Met veel plezier gelezen, de tips vind ik leuk en luchtig, maar ik zie ook wel een addertje onder het gras. Dezelfde tips kun je namelijk ook gebruiken om anderen te manipuleren en nou doen we dat allemaal wel enigszins, maar sommigen mensen kunnen daarin aardig doorschieten. De grens tussen sociaal wenselijk- en ongewenst gedrag ligt niet voor iedereen op dezelfde plaats en dat zou weleens tot vervelende situaties kunnen leiden.
mieke van houtert  |   | 
4-12-2007
 | 
17:22 uur
Vreemdgangers vallen door de mand van Albert Hein

Albert Hein heeft niet goed nagedacht met haar actie om alle prepaidbellers een bon te sturen waarmee je een speculaasstaaf kunt ophalen. De huisadressen zijn hoogstwaarschijnlijk via de bonuskaarten achterhaald. ‘U staat in het boek van Sinterklaas. Dus dat wordt wat’, staat op de omslag van de folder waar de bon in zit. AH bedankt hiermee de prepaidbeller voor zijn klandizie.

Inderdaad Albert Hein: ‘dat wordt wat…’met Sinterklaasavond voor alle mensen die naast hun gewone abonnement een prepaidabonnement hebben genomen om in het geheim met hun geliefden te bellen. Geen rekeningen thuis, geen nummers die te controleren zijn, dachten zij. Dankzij AH weet de partner dus dat er sprake is van een tweede mobieltje en vallen vele “gelukkigen” door de mand.
Voor bijna 3 miljoen gehuwd en niet-gehuwd samenwonenden is het vreemdgaan van de partner een reden tot verbreking van de relatie. Dankbij AH zal het CBS de scheidingscijfers de komende tijd ingrijpend moeten aanpassen.
Geen actie die voor herhaling vatbaar is!

Mieke van Houtert, directeur Adviesbureau IDconsult.eu
Arjan Gout  |   | 
5-12-2007
 | 
16:37 uur
Leuk artikel!
Ik herkende er ook meteen NLP-technieken in, zoals 'rapport maken' (door nabootsing).
De kritiek van Martha van de Pasch komt, denk ik, voort uit een misverstand. Namelijk alsof het hier zou gaan om sluw bedachte technieken of zelfs tactieken om mensen te manipuleren.

Het werkt echter andersom, ongeveer zoals Maslow te werk ging. Door goed te kijken naar mensen die (min of meer spontaan en/of door hun talent) heel goed en elegant communiceren, en dan heel precies de onderdelen van die communicatie te analyseren, is de wetenschap erachter gekomen wat nu precies de succesfactoren (of -onderdelen) zijn van een briljant (verkoop)gesprek. Die onderdelen kun je vervolgens oefenen.

Overigens zijn al die tips maar op één ding gericht: het zo snel mogelijk bereiken van authenticiteit in de communicatie. Is tevens de enige manier waarop het werkt!
EL Pastoor  |   | 
11-01-2008
 | 
09:26 uur
Ook ik vind dit een leuk artikel en de reactie daarop nog leuker.Ook ik heb van die technieken gebruik gemaakt,vooral bij sollicitaties.Daar kom je ver mee.Alleen sommige toekomstige werkgevers kunnen daar niet mee om gaan.Terwijl dat echte ''heren'' zouden moeten zijn.Van respect geen sprake meer,van rare voorstellen tot inderdaad pure manipulatie.Ik heb dat boek zakelijk flirten gekocht.Er staan zaken in die ik beter niet had kunnen weten,want nu associeer ik alle lichaamtaal met de dingen die in dat boek staan,waardoor ik soms bij dat soort arrogante werkgevers mijn doel niet meer bereik!!
Bij zulke bedrijven wil ik niet eens werken.Het blijft in veel gevallen een echte mannenwereld!!Wat ik echt jammer vind,omdat werkgevers dan niet naar je werkervaring en talenten kijken en naar wat je te bieden hebt op de werkvloer.Daar kom je per slot van rekening voor!!Allemaal verloren tijd!
Iets om over na te denken!!
An  |   | 
26-05-2008
 | 
19:09 uur
zalige discutie tussen Mevr. van de Pasch en Mr Hisschemöller... echt geweldig. Ik heb goed gelachen, en Mr Hisschemöller ik ben een vrouw en geef jou toch nog altijd gelijk. Heerlijk hoe jij kan discutiëren!
Flirttips  |   | 
17-03-2011
 | 
18:12 uur
Flirten tijdens sollicitatiegesprekken maar ook in het zakenleven kan, zoals
Bart Hisschemöller al zei, een erg positief effect hebben op je interactie met anderen en vooral zakelijke klanten.

Uiteindelijk gaat het om rapport bouwen, flirten is 1 van de snelste manieren om dat voor elkaar te krijgen.
John  |   | 
6-01-2015
 | 
15:18 uur
Leuk overzicht. Ik moet zeggen dat ik nooit zo had begrepen wat flirten nou te maken had met zaken doen. Ik werd me pas bewust van de link toen ik een artikel had gelezen op de site van Attractiongym (een blog over vrouwen versieren basicly).

Daar begon ik eigenlijk pas te zien hoe zeer al onze beslissingen gedreven worden door emotie in plaats van ratio, wat ik altijd dacht.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10