zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online carričrenetwerk verslaat overige wervingsmedia

Generatie Y vertrouwt meer en meer op sociale netwerken

15 mei 2007 - Netwerking is en blijft een belangrijk element bij het verwerven van een nieuwe baan. Ook de online sociale netwerken beginnen een steeds belangrijker rol te spelen als rekruteringskanaal. De zogenaamde business specifieke sociale netwerken staan in de belangstelling bij zowel werkgevers als werkzoekers.

Zo meldde de carričrenetwerk website 'LinkedIn' een indrukwekkende stijging van het aantal leden in de voorbije paar jaar tot meer dan 8 miljoen vandaag. Grote Amerikaanse werkgevers zoeken binnen de sociale netwerk sites hoog gekwalificeerde medewerkers die niet actief naar een job zoeken.

Job search engine


Vooral jonge professionals zijn op deze carričrenetwerken terug te vinden, zo blijkt uit een onderzoek van het SelectMinds. Voor deze jongeren werken de sites als een 'job search engine' die hen carričre-informatie oplevert die door andere leden is aangebracht en daardoor een hoge betrouwbaarheid geniet.

Minder bang
Bijna driekwart van de generatie Y vindt deze netwerken heel belangrijk tegenover tweederde van de 30 tot 39 jarigen en 61 procent van de 40-plussers. Generatie Y is ook niet bang om de deur achter zich dicht te slaan, meer dan één op de vier (28 procent) van de 20 tot 29 jarigen vermeldt van baan veranderd te zijn vanwege het gevoel geen aansluiting bij de organisatie te hebben, in vergelijking met 21 procent van de medewerkers boven de 30 jaar. Daarnaast heeft twintig procent van de jongeren voor een andere baan gekozen omdat de relatie met andere medewerkers stroef verliep, bij de ouderen was dit maar voor veertien procent het geval.

Traditionele media
Het bereik bij de latente banenzoekers is een belangrijk argument dat wervingsbijlagen van kranten naar voren schuiven om hun hoge advertentiekosten te verantwoorden. Als de carričrenetwerken die groep weten te bereiken, ziet het er voor de traditionele media dus problematisch uit.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
j.bus  |   | 
15-05-2007
 | 
09:33 uur
Synusflex.com werkt ook aan haar netwerk door te netwerken. Via het internetplatform www.synusflex.com breidt het netwerk van bedrijven die personeel over of nodig hebben uit. Ga in overleg met je werkgever als je wat anders zoekt. Hij of zij kan je helpen aan een andere baan en zo ook zelf vervanging vinden voor jou!

Ik ben benieuwd naar nieuwe wegen om een Consumer netwerk op te starten.. Vriendelijke groet, J.bus.
mevrouw m.e.c.p. Aarts  |   | 
15-05-2007
 | 
22:59 uur
Dit artikeltje doet me denken aan de uitspraak: vertel me wie je vrienden zijn, dan weet ik wie je bent. Netwerken is eigenlijk een soort kleine gemeenschap die je zelf hebt geselecteerd. Ik ga het zeker uitproberen!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10