Nog nooit zo weinig bedrijven beantwoorden hun mail binnen 24 uur
17 april 2007 -
Steeds minder bedrijven nemen de moeite om e-mails te beantwoorden. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van het Amerikaanse bureau van Hornstein Associates. Slechts de helft van de onderzochte bedrijven vindt het momenteel nodig om mail te beantwoorden. Vijf jaar geleden lag dat percentage nog op 68 procent.
De onderzochte bedrijven kregen allen een mailtje met daarin de vraag 'Wat is jullie officiële beleid ten aanzien van de antwoordtijd voor e-mails die gericht zijn aan de klantenservice?'
Extreem lage score Het aantal bedrijven dat binnen 24 uur beantwoordde was volgens de onderzoekers nog nooit zo laag (sinds de start van het onderzoek startte in 2001). Slechts 33 procent antwoordde in 2007 binnen een etmaal. Ter vergelijking: in 2002 was dit percentage maar liefst 63 procent. De 49 onderzochte bedrijven (waaronder Microsoft, GE, Toyota, Coca-Cola, Wal-Mart, Apple en Starbucks) eindigen allen hoog op de Financial Times-lijst met meest gerespecteerde bedrijven en de Fortune-lijst met meest bewonderde ondernemingen.
Kan me er wat bij voorstellen, ontvang als kleine zelfstandige gemiddeld 50 mails per dag, laat staan wanneer je nog groter bent.
Maar er zijn e-mails die je zeker moet beantwoorden.
Info@ firmanaam heb je opengesteld voor klanten etc., dus dat zeker elke dag behandelen.
Daar wordt je op afgerekend als bedrijf, service mail adres ook dezelfde dag beantwoorden, kortom stel je belangen goed bij en draag zorg op de uitvoering van die mailboxen die van belang zijn.
Het onbeantwoord laten van mails van klanten/consumenten kost je op termijn veel inkomsten en bezorgt je een onbetrouwbare naam, zet desnoods extra krachten in voor de beantwoording van de mails.