5 mei 2002 -
In reclame-uitingen kan misdaad lonend zijn. Dat stelt het Britse Headlight Vision. Het reclamebureau vindt dat grote bedrijven als EMI, Nike en Nokia hun producten aantrekkelijker kunnen maken door ze een `crimineel tintje` te geven.
Headlight Vision stelt dat bedrijven moeten inspelen op de `opwinding` die door illegaal gedrag wordt veroorzaakt.
Ontoelaatbaar gedrag Het bureau benadrukt dat het niet de bedoeling is om ontoelaatbaar gedrag te bevorderen. Het gaat er alleen om dat de communicatie met bepaalde groepen veel effectiever is als je inzicht hebt in wat die groepen aanspreekt en motiveert. Zo blijken jongeren beroemdheden met een strafblad, zolas Eminem en Mike Tyson, als cultfiguren te beschouwen.
Kritiek Sommige deskundigen uiten kritiek op de trend waarbij bedrijven zich associeren met crimineel gedrag. Zij vinden het maatschappelijk onverantwoord en geloven ook niet dat consumenten erdoor verleid worden een product te kopen.
Bron:MKBnet