Werknemer van nu eist zinvolle bijdrage aan milieu en maatschappij van werkgever
27 maart 2007 -
De nieuwe generatie werknemers die langzamerhand de arbeidsmarkt penetreren eisen meer flexibiliteit en laten hun geweten meespelen in hun carrière. Om deze werknemers aan zich te binden, moeten ondernemingen in de toekomst meer dan ooit hun 'ware' bijdrage aan de maatschappij tonen.
Zo verwachten deze 'millenials' van hun toekomstige werkgever dat die een zinvolle bijdrage levert aan de maatschappij en het milieu. De 'millenials' willen daarbij geen woorden, maar daden. Er mag 'geen verschil zitten tussen wie de onderneming zegt te zijn en het werkelijke doen en laten."
Bron:De Telegraaf
Als je spreekt van normen en waarden dan is dit een kans om via een employee benefit veranderingen door te voeren in de visie van het bedrijf.
Zonder personeel tenslotte geen toekomst.
heer frits vink
|
|
27
-
03
-
2007
|
15
:
37
uur
geen woorden maar daden is natuurlijk een mooi gezegde.helaas is het zo dat veel werkemers nog steeds bang zijn voor hun job.
Het is op dit moment zo, zeker bij grotere ondernemingen, dat de personeelsvertegenwoordiging (OR) of niet bekwaam is of te bang is om iets te ondernemen tegen een voornemen van de directie.
Deze ondernemingsraden moeten eens wakker worden en hun gezond verstand gebruiken, en beseffen dat wij niet meer in de tijd leven zoals die was voor ca 50 Jaar.
reacties zijn ergwelkom op deze opmerkingen.
Groet.
Guido Crolla
|
|
27
-
03
-
2007
|
18
:
55
uur
Als dit waar is. Als dit door gedegen onderzoek bewezen is. Als dit dan ook inderdaad breed uitgemeten gaat worden in de media (de media creeert namelijk ons wereldbeeld), dan staan er mooie maatschappelijke veranderingen te wachten die ik met mijn generatiegenoten en onze voorgangers nooit hebben kunnen bewerkstelligen. De meesten van ons (zelfs al ageerden we in de jaren 70 overal tegen) zijn nl. junks van een consumptiemaatschappij verworden.
Geen schijn maar werkelijkheid.
Guido Crolla, ouwe sok (45) (Klik hier)