zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe werknemer wil geen woorden, maar daden

Werknemer van nu eist zinvolle bijdrage aan milieu en maatschappij van werkgever

27 maart 2007 - De nieuwe generatie werknemers die langzamerhand de arbeidsmarkt penetreren eisen meer flexibiliteit en laten hun geweten meespelen in hun carrière. Om deze werknemers aan zich te binden, moeten ondernemingen in de toekomst meer dan ooit hun 'ware' bijdrage aan de maatschappij tonen.

Dat blijkt uit een onderzoek van PricewaterhouseCoopers.

Zinvolle bijdrage


Zo verwachten deze 'millenials' van hun toekomstige werkgever dat die een zinvolle bijdrage levert aan de maatschappij en het milieu. De 'millenials' willen daarbij geen woorden, maar daden. Er mag 'geen verschil zitten tussen wie de onderneming zegt te zijn en het werkelijke doen en laten."


Bron: De Telegraaf
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
heer JCF Meijboom  |   | 
27-03-2007
 | 
08:50 uur
Als je spreekt van normen en waarden dan is dit een kans om via een employee benefit veranderingen door te voeren in de visie van het bedrijf.
Zonder personeel tenslotte geen toekomst.
heer frits vink  |   | 
27-03-2007
 | 
15:37 uur
geen woorden maar daden is natuurlijk een mooi gezegde.helaas is het zo dat veel werkemers nog steeds bang zijn voor hun job.

Het is op dit moment zo, zeker bij grotere ondernemingen, dat de personeelsvertegenwoordiging (OR) of niet bekwaam is of te bang is om iets te ondernemen tegen een voornemen van de directie.

Deze ondernemingsraden moeten eens wakker worden en hun gezond verstand gebruiken, en beseffen dat wij niet meer in de tijd leven zoals die was voor ca 50 Jaar.

reacties zijn ergwelkom op deze opmerkingen.

Groet.
Guido Crolla  |   | 
27-03-2007
 | 
18:55 uur
Als dit waar is. Als dit door gedegen onderzoek bewezen is. Als dit dan ook inderdaad breed uitgemeten gaat worden in de media (de media creeert namelijk ons wereldbeeld), dan staan er mooie maatschappelijke veranderingen te wachten die ik met mijn generatiegenoten en onze voorgangers nooit hebben kunnen bewerkstelligen. De meesten van ons (zelfs al ageerden we in de jaren 70 overal tegen) zijn nl. junks van een consumptiemaatschappij verworden.

Geen schijn maar werkelijkheid.
Guido Crolla, ouwe sok (45)
(Klik hier)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10