zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Personeelsadvertentie is saai en kleurloos

Personeelsadvertenties: een sterk ondergewaardeerd marketinginstrument

26 maart 2007 - Zeker in tijden dat de economie weer aantrekt, is het belangrijk om op te vallen met een personeelsadvertentie. Toch zijn de advertenties vaak saai en kleurloos volgens Chris Kersbergen, manager hr-communicatie bij de ING Bank.

"De personeelsadvertenties lijken allemaal op elkaar door hun standaardopmaak. Bovendien vertelt een advertentie zelden iets wezenlijks over de werkgever en waarom en op welke manier deze zich van andere aanbieders onderscheidt. Dat is een gemiste kans," zegt Kersbergen die verantwoordelijk is voor de corporate branding binnen de ING Bank.

Ondergewaardeerd


Personeelsadvertenties zijn een strategisch en essentieel onderdeel van de arbeidcommunicatie, maar tevens een sterk ondergewaardeerd marketinginstrument. Volgens Kersbergen moet juist in een advertentie de corporate identiteit gecommuniceerd worden. Daarbij moeten de kernwaarden en de authenticiteit van het bedrijf centraal worden uitgedragen.

Herkenbaar imago
Een imago is de som van alle bedrijfsactiviteiten. Daarom is het essentieel dat de verschillende bedrijfsonderdelen nauw met elkaar samenwerken en zo naar buiten toe een herkenbaar imago projecteren. Dit betekent dat de afdelingen corporate branding en de hr-afdeling nauw met elkaar moeten samenwerken. En dat is niet altijd het geval in grote en verzuilde ondernemingen.


Bron: Intermediair PW
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Ron Ladage  |   | 
27-03-2007
 | 
20:19 uur
Bedrijven weten voor hun reclame vaak een goed en duur marketing en reclame bureau te vinden.
Maar voor personeelsadvertenties mag het schijnbaar niet te veel kosten.
Maak van je personeelsadvertentie eens een reclame boodschap, hierin kan je kwijt waarom de mensen nu juist bij jou bedrijf moeten komen werken en vooral willen werken.
Sla je twee vliegen in een klap, je profileer je op de juiste wijze en je doorbreekt de saaiheid!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10