Nu nog mag tweederde van de managers zelf bepalen welke auto hij rijdt
19 maart 2007 -
Groot Brittannië heeft goede vooruitgang geboekt in het verlagen van de CO2-uitstoot. En nu zijn de auto's van de managers aan de beurt. Meer dan een kwart van de ondernemingen eist inmiddels van de leidinggevenden dat die in een dieselauto rijden.
Uit onderzoek van PricewaterhouseCoopers blijkt dat milieuoverwegingen een steeds grotere rol spelen in het bedrijfswagenbeleid. Bijna een kwart van de Britse ondernemingen heeft inmiddels een groen transportbeleid en vier op de tien stimuleren carpoolen.
Groene maatregelen Verder hebben de zwaardere belastingen op bedrijfswagens geleid tot een verschuiving richting dieselauto's, die immers minder brandstof verbruiken. Bijna de helft van de ondernemingen stimuleert werknemers naar het werk te fietsen en meer dan driekwart heeft daarom douches en bewaakte fietsenstallingen geplaatst. Ongeveer vier van de tien – met name grote – bedrijven stimuleren reizen met het openbaar vervoer.
Groene maatregelen Bijna tweederde van de directieleden mag nu nog helemaal zelf kiezen in welke auto ze rijden, maar dat geldt nog maar voor een derde van de verkopers. Het aantal bedrijven dat een auto van de zaak of een vergoeding in plaats van een auto beschikbaar stelt, is langzaam gegroeid tot bijna 90 procent. Steeds minder bedrijven vergoeden brandstof voor privé-gebruik.
Veilig de weg op Ook veiligheid speelt een steeds grotere rol: negen van de tien ondernemingen waarschuwen hun medewerkers tegen de risico's van niet-handsfree bellen in de auto en ongeveer acht van de tien controleren het rijbewijs van de werknemers voor die een auto van de zaak toegewezen krijgen.
OOk de komende Auto Rai (vanaf 29 maart) staat in het teken van groene/duurzame auto's met onder andere De Auto vd Toekomt. Zie (Klik hier)
Maurice V.D.E.
|
|
19
-
03
-
2007
|
16
:
34
uur
Eindelijk word er iets aan gedaan, wanneer het bijna te laat is.
Jammer dat dit zo lang moest aanslepen om de toch slimme mensen er toe te overtuigen dat er voor onze nakomelingen ook nog wat moet overblijven, of niet soms.
Ik heb geen universitaire opleiding genoten maar voorspel deze toestand van opwarming sinds vele jaren zonder resultaat. Maar ja ik ben maar simpel Gorr moet zijn geldreserven nog wat aandikken.
Paul Cohn
|
|
21
-
03
-
2007
|
14
:
37
uur
Jammer dat -in het kielzog van de vorige fiscale roofvis- in Nederland het rijden op groene biobrandstoffen zoals Puur Plantaardige Olie, Biodiesel en Ethanol nog steeds gezien wordt als economisch delict. Van alle EU-27 burgers wordt ~ 18%, waaronder alle Nederlanders, gedwongen om 98% fossiel met 2% 'bio' bijgemengd te tanken. Alle overigen mogen zélf kiezen. En doen dat ook massaal: in Duitsland wordt ruim 2 miljard liter 'bio' en 0,5 miljard liter PPO (Pöl) getankt. Alle waarnemingen van luchtvervuiling (fijnstof, SO2, NOx etcetera) door zowel grondstations als vanuit de ruimte laten een dramatische verbetering zien.
Maar ja, ($hell) Nederland koos anders...