zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

IT-kosten bezorgen managers slapeloze nachten

22 december 2006 - Topmanagers van bedrijven maken zich vooral zorgen over de kosten van technologie (55 procent). Dit blijkt uit een internationale enquête van het onderzoeksbureau Burston-Marsteller.

Daarna breken ze zich met name het hooft over hoeveel het kost voor te blijven op de concurrentie met behulp van nieuwe technologie (53 procent), het vermogen van hackers om bedrijfscomputersystemen te kraken (53 procent) en de kosten van energie en de invloed daarvan op de bedrijfswinst (53 procent).

Nog meer hoofdbrekens


Op de vijfde plaats staat de vraag hoe met behulp van technologie de klant beter bereikt kan worden. Op de zesde plaats van het zorgenlijstje staat het zoeken naar betere oplossingen voor back-ups en de opslag van bedrijfsgegevens. Pas daarna overweegt de bedrijfsleider hoe technologie efficiënt kan ingezet worden om voor de werknemer een meer bevredigende en productieve werkomgeving te creëren. Deze vraag wordt gevolgd door hoofdbrekens omtrent het inzetten van technologie voor innovatie, noodzakelijke gedragsveranderingen bij het personeel en zorgen over kosten voor sociale zekerheid.


Bron: Managing21, Express.be
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Ron Ladage  |   | 
24-12-2006
 | 
13:03 uur
Niet alleen topmanager hebben hier problemen mee, maar ook simpele ondernemers, eenmansbedrijven etc.
De ITC bedrijven staan klaar met raad en daad en wanneer het dan tog weer eens fout loopt, komen ze graag de zaak verhelpen, weliswaar tegen hoge kosten.
Wordt het niet eens tijd, dat de ITC bedrijven niet alleen technische hulp verlenen, maar zich meer in gaan leven in het bedrijf (de klant) zelf en meer coaching te geven in de uitvoering en voorkoming van problemen.
Een goed ITC bedrijf opent daar een stuk services voor hun klanten en kunnen hulp bieden met de "opvoeding" van de gebruikers binnen het bedrijf van hun klant.
En de topmanagers heben minder zorgen aan hun hoofd.

Ron Ladage
Martijn van Riet  |   | 
31-01-2007
 | 
14:21 uur
Helemaal met Ron eens. Ikzelf heb het van twee kanten ervaren. Als ict specialist en als klant van een ICT bedrijf in mijn eigen tandartsenpraktijk.
Omdat ik toevallig 7 jaar als specialist in het ict wereldje heb rondgelopen wist ik precies waar ik op moest letten als opdrachtgever. Maar voor niet specialisten is het geen pretje lijkt mij.

Gelukkig heb ik de pc's op de praktijk zo dicht laten timmeren dat er nagenoeg geen problemen zijn. Zewlfs de meest onervaren gebruiker komt eruit. Een uptime van meer dan 99% stelt mij tevreden. Simpel en doeltreffend, is dat niet toevallig de bedoeling van automatisering

Tips voor diegene die ICT willen laten ondersteunen/opzetten in het bedrijf(je):
-Zorg ervoor dat alleen dat wat je nodig hebt "open"staat op de pc en server. Laat de rest helemaal dichttimmeren, zodat er ook niet persongeluk iets fout kan gaan.
-Maak goede afspraken over wát er precies wordt ondersteunt en hoe snel men reageert tegen welke kosten. Grofweg is dit op te delen in Technisch en Functioeneel beheer. (Functioneel is bijvoorbeeld : Hoe werkt dat en dat binnen outlook? )
-Laat eens een quickscan door een andere dienstverlener doen in uw bedrijf om te kijken hoie de vlag erbij hangt. Wil niet zeggen dat je overstapt natuurlijk!

Als ICT dienstverlener is het echt mogelijk om tot achter de komma aan te geven wat er wel en niet mogleijk is tegen welke voorwaarden. ICT bedrijven in Nederland: Geef openheid van zaken en je hebt veel meer tevreden klanten!!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10