15 december 2006 -
Hotels en conferentieoorden houden meestal hun mond over schade die wordt aangericht bij uit de hand lopende bedrijfborrels. Dit gebeurt uit angst om een goedbetalende klant kwijt te raken. Het gaat hierbij om bedrijfsborrels en andere uitjes van hardwerkende hoogopgeleiden.
Dat meldt Intermediair. Menig interieur wordt vernield, brandslangen worden leeggespoten en er wordt geürineerd in liften, zo meldt Intermediair na een inventarisatie.
Houdgreep Hotels en conferentieoorden enerzijds en grote bedrijven en kantoren anderzijds houden elkaar in een vreemd soort houdgreep', aldus Intermediair.nl. De schade wordt doorgaans meteen betaald door de bedrijven uit angst voor reputatieschade.
'Hooligans' De reden voor het uitbundige gedrag is dat veel van de 'hooligans' lid zijn geweest van studentencorpsen. Daarnaast hebben ze vaak banen waarin keihard wordt gewerkt en waarin ze zich moeten houden aan strak omschreven regels. Dit in combinatie met alcohol op bedrijfsborrels kan leiden tot extreem gedrag.
Niets nieuws onder de zon.
Vijfentwintig jaar geleden werkte ik als sales manager voor een amerikaanse multinational en heb ik heren compleet in smoking ladderzat in fonteinen en zwembaden zien verdwijnen.
Absoluut een combinatie van strakke regels, ongeschreven wetten, hoge werkdruk, prestatie gerichte organisaties en een overvloed aan alcohol die tot dergelijke excessen leiden.
Ron Ladage
|
|
15
-
12
-
2006
|
10
:
44
uur
Mijn reactie hierop is een vraag, hebben de betreffende hotels etc. hierover geklaagd?
Ik weet al jaren dat er binnen dit gebeuren zaken uit de hand lopen. Ergens moet het toch uit de hand lopen en dan beter hier dan thuis.
Het zegt veel over de mensen die het doen, mar het zegt ook iets over het bedrijf wat van de faciliteiten gebruik maakt. Natuurlijk betalen de bedrijven de schade, maar wordt deze schade dan intern op hun werknemer(s) verhaald, want anders blijven er binnen de onderneming deze weing hoge normen en waarden bestaan.
Kijk dan ook niet vreemd op wanneer er deze zaken ook kunnen gaan spelen naar je klanten toe.
En horeca al jaren weten jullie het gedrag van mensen en niet altijd is dat binnen een beheersbare situatie te houden.
Zolang de hotels etc. er geen financieel verlies bij leiden en dus geld blijven verdienen, zolang kan dit artikel blijven gelden.
Ik ben ervan overtuigd dat er bij geldverlies voor het Hotel het betreffende bedrijf er niet meer inkomt.