5 december 2006 -
Zoekmachinemarketing vindt steeds vaker de weg naar de directiekamer. Dat zegt althans de Amerikaanse branchevereniging van zoekmachinemarketingbureau Sempo (Search Engine Marketing Professional Organization).
Sempo gaf onderzoeksbureau Radar Research opdracht voor zijn jaarlijkse onderzoek naar de zoekmachinemarketingbranche, en ontdekte dat deze vorm van marketing allang geen zaak meer is van de junior marketeer.
Hoog in zoekresultaat Maar liefst 90 procent van alle respondenten uit het senior management zegt dat ze de laatste tijd gemiddeld of meer bezig zijn met zoekmachinemarketingprogramma's om de organisatie omhoog te krijgen in de zoekresultaten. Vorig jaar lag dat percentage nog op 50 procent. Andere uitkomsten van het onderzoek: 59 procent van de adverteerders heeft vooral direct sales voor ogen als men start met zoekmachinemarketing, brand awareness wordt door 53 procent genoemd, gevolgd door lead generation (48 procent). De rest van de onderzoeksresultaten verschijnt aan het eind van dit jaar.