29 november 2006 -
Onderzoek van Forrester Consulting in opdracht van Xerox toont aan dat Europese bedrijven nog een lange weg hebben te gaan om tegemoet te komen aan de behoeften en werkstijlen van de nieuwe generatie werknemers die in het digitale tijdperk opgegroeid is.
Terwijl men enorme inspanningen heeft verricht om in te spelen op de groeiende behoefte aan flexibiliteit en een betere balans tussen werk en privéleven, hebben werknemers niet de samenwerkingshulpmiddelen en IT-infrastructuur gekregen die zij nodig hebben om effectief te kunnen zijn.
Millennials Het onderzoek is gebaseerd op research onder 1.600 managers uit het bedrijfsleven in zestien landen. Hoewel de overgrote meerderheid van hen gelooft, dat zij de huidige afgestudeerden die volledig vertrouwd zijn met nieuwe technologieën (door Forrester Consulting de 'Millennials' genoemd), volledig ondersteunen, vertelt het onderzoek een heel ander verhaal.
Geen hulpmiddelen Volgens Xerox geven de onderzoeksgegevens aan dat de bedrijven er goed in geslaagd zijn om HR veranderingen door te voeren, waarmee managers zich gemakkelijk kunnen identificeren – zoals flexibele werktijden. Problemen doen zich voor wanneer de gewenste veranderingen het noodzakelijk maken dat men zich aanpast aan een manier van werken die pas mogelijk is geworden door de nieuwe technologieën van de laatste 10 jaar. Het onderzoek laat bijvoorbeeld zien dat een verrassend hoog percentage van de bedrijven werknemers in staat stelt om flexibele uren te werken en om bij tijd en wijle buiten kantoor te werken. Weinig organisaties bieden echter de Millennial-vriendelijke hulpmiddelen die nodig zijn om het werk op afstand te ondersteunen, tenzij deze hulpmiddelen al alom geaccepteerd zijn en de meeste mensen er al als consument ervaring mee hebben.
Nieuwe technologieën weinig beschikbaar De mobiele telefoon en laptop zijn de enige mobiele technologieën die veel bedrijven ter beschikking stellen. Slechts een kleine minderheid voorziet werknemers van hulpmiddelen zoals PDA's (elf procent) en mobiele e-mail apparaten (tien procent). Een vergelijkbare situatie doet zich voor, wanneer het gaat om de werkstijl en de infrastructuur op kantoor. Op browsers gebaseerde portals en onbelemmerde afdrukmogelijkheden op papier zijn middelen waartoe de meeste medewerkers toegang hebben. Slechts een luttele vijf procent van de respondenten gaf echter aan dat hun bedrijven MP3/4 spelers ter beschikking stellen en slechts vijftien procent heeft toegang tot webcasts.
Kan iemand mij de exacte titel van dit onderzoek geven.
Ik zou het graag willen opvragen maar vind het niet via steekwoorden.
Een directe link binnen de website van Forrester wordt zeer gewaardeerd.