zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CEO hecht meer belang aan intuďtie dan aan cijfers

10 november 2006 - 62 procent van de CEO's vertrouwt bij het nemen van bedrijfsbesluiten eerder op hun intuďtie dan op gegevensanalyses en kwantitatieve informatie. Dat blijkt uit het zesde jaarlijkse CEO-onderzoek van PRWeek/Burson-Marsteller. Aan interne cijfers en financiële informatie hechten ze minder belang (44 procent).

Ook concurrentieanalyses worden lager ingeschat (41 procent). Bij het beoordelen van de resultaten van hun acties letten de CEO's vooral op de reacties van klanten (79 procent), financiële langetermijn prestaties (74 procent) en de bedrijfsreputatie (73 procent).

Moreel en motivatie


De ondervraagde CEO's vinden dat er een verband bestaat tussen gezond zakelijk inzicht en de tevredenheid van de medewerkers. 62 procent verklaart het moreel als een uiterst belangrijk resultaat van hun bedrijfsbesluiten te zien, en 61 procent zegt het motiveren van medewerkers en het creëren van een hoog moreel als hun belangrijkste verantwoordelijkheden te beschouwen.


Bron: Communicatie Online, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10