CEO hecht meer belang aan intuďtie dan aan cijfers
10 november 2006 -
62 procent van de CEO's vertrouwt bij het nemen van bedrijfsbesluiten eerder op hun intuďtie dan op gegevensanalyses en kwantitatieve informatie. Dat blijkt uit het zesde jaarlijkse CEO-onderzoek van PRWeek/Burson-Marsteller. Aan interne cijfers en financiële informatie hechten ze minder belang (44 procent).
Ook concurrentieanalyses worden lager ingeschat (41 procent). Bij het beoordelen van de resultaten van hun acties letten de CEO's vooral op de reacties van klanten (79 procent), financiële langetermijn prestaties (74 procent) en de bedrijfsreputatie (73 procent).
Moreel en motivatie De ondervraagde CEO's vinden dat er een verband bestaat tussen gezond zakelijk inzicht en de tevredenheid van de medewerkers. 62 procent verklaart het moreel als een uiterst belangrijk resultaat van hun bedrijfsbesluiten te zien, en 61 procent zegt het motiveren van medewerkers en het creëren van een hoog moreel als hun belangrijkste verantwoordelijkheden te beschouwen.