zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zware tijden voor mailings

31 oktober 2006 - Ook dit jaar besteden bedrijven weer minder geld aan direct mail, zo blijkt uit onderzoek. Als de budgetten de komende tijd met dezelfde snelheid blijven dalen, is volgens deskundigen de hele bedrijfstak over tien jaar ter ziele. De vraag is natuurlijk waarom er zo gesneden wordt in de mailings.

Direct betrokkenen hebben verschillende verklaringen. Eén daarvan is dat sommige bedrijven de afgelopen tijd een beetje teveel hebben geleund op hun direct mail en nu kiezen voor een meer afgewogen aanpak met een betere balans tussen de diverse onderdelen van de marketingmix.

Internet en gsm


Een andere oorzaak van de daling zou de opkomst van internet als marketingmedium zijn. En dan is er nog de 'migrerende consument', die eerder geneigd is tot een positieve reactie wanneer hij via zijn GSM dan via een mailing wordt aangesproken. Opvallend is trouwens dat de meeste bedrijven bij hun mailings meer geld besteden aan prospects dan aan bestaande klanten. Direct mail lijkt dan ook meer een acquisitie- dan een retentie-instrument.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Jasper Eisema  |   | 
31-10-2006
 | 
12:10 uur
Als medewerker in een Düsseldorfs communicatiebureau komen mij steeds meer berichten ter ore dat de investeringen in de direct-mail sector stijgen. Hier wordt nml ook de postmarkt geliberaliseerd.

Ook de kwaliteit is stijgend, customized mailing werkt goed in Duitsland.
Voor meer info zie www.ddv.de
heer Emile Postma  |   | 
7-11-2006
 | 
12:37 uur
Voor ons is direct mail nog steeds hét medium om onze klanten te bereiken, wanneer het in combinatie met andere marketinginstrumenten gebeurt, werkt het perfect.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10