zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven verspillen miljoenen aan niet-gewaardeerde kerstpakketten

28 september 2006 - Het bedrijfsleven gooit jaarlijks 50 miljoen euro over de balk door het samenstellen van ouderwetse kerstpakketten. Van de 4,2 miljoen kerstpakketten die in 2005 zijn uitgedeeld, verdwenen er bijna 1,5 miljoen geheel of gedeeltelijk in de afvalbak, of achterin de kast. Vooral de traditionele blikjes ragout, kerstkransen en mokken met bedrijfslogo worden niet altijd even gewaardeerd.

Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok/Netpanel in opdracht van Pluimen, marktleider op het gebied van beleveniscadeaus.

Nog een conclusie is dat veel bedrijven niet met hun tijd meegaan. Tweederde van de Nederlanders zou het leuk vinden om zelf een kerstpakket of kerstcadeau uit te kiezen. Toch gaf ruim tachtig procent van de bedrijven hun medewerkers nog steeds een traditioneel kerstpakket met etenswaren. Ruim een derde (34 procent) van de kerstpakketten wordt dan ook geheel of gedeeltelijk weggegeven of weggegooid, of belandt op de zolder of in de kelderkast.



Meest gewaardeerd
Als men zelf de keuze heeft, zegt nog maar twintig procent geïnteresseerd te zijn in een kerstpakket met allerlei etenswaren. Voor de overige tachtig procent zijn de kerstgratificatie (26 procent) en de cadeaubon (23 procent) het meest populair. Ook de belevenis, zoals een vrijkaart voor een musical of een dagje naar de sauna, wordt veel gewaardeerd (vijftien procent). Ruim zeventig procent van mensen die een bon voor een cadeau of een belevenis kregen, heeft deze zelf gebruikt. Wie een meer traditionele kerststol of -krans, of een cadeau met bedrijfslogo ontving, leek minder tevreden: meer dan de helft van hen gooide of gaf deze weg.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10