zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betrokken medewerkers, hoge omzet

27 juni 2006 - Het is geen verrassing dat betrokken werknemers de prestaties van een onderneming opkrikken. Maar dat het zo'n grote impact heeft als uit nieuw onderzoek blijkt, is opmerkelijk. Er gaapt een kloof van bijna 52 procent tussen de jaarlijkse omzet van ondernemingen met betrokken personeel en hun concurrenten met minder betrokken medewerkers.

Zeer betrokken medewerkers bezorgden hun bedrijf een gemiddelde groei van 19,2 procent op jaarbasis in de onderzoeksperiode, terwijl de bedrijven met weinig betrokken medewerkers er gemiddeld 32,7 procent in omzet op achteruitgingen.

Positieve impact


Deze resultaten komen naar voren uit onderzoek van ISR onder 664.000 werknemers wereldwijd waarin een aantal financiële gegevens over twaalf maanden geanalyseerd werden, inclusief omzet, netto winst en winst per aandeel. Het netto winst van bedrijven met betrokken medewerkers groeide gemiddeld 13,2 procent per jaar, bij bedrijven met minder betrokken medewerkers daalde dit met 3,8 procent. De bedrijven met betrokken personeel lieten een stijging van de winst per aandeel zien van 27,8 procent tegenover een 11,2 procent daling bij de ondernemingen met weinig betrokken medewerkers.

 
 Doorsturen   5 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
b.j.p.mieden@pyramide.nl  |   | 
28-06-2006
 | 
07:44 uur
Welke executive wil niet alleen weten wat hij/zij moet doen om de betrokkenheid te vergroten, maar ook hoe, en daar concrete handvatten voor krijgen?
Zie www.leerdoelen.nl
Marcel Zweers  |   | 
28-06-2006
 | 
08:06 uur
Ik zou graag willen weten op welke manier de betrokkenheid van de medewerkers is 'gemeten'
Hans Cools  |   | 
28-06-2006
 | 
08:48 uur
Hoe gaan we om met een leidinggevende (lees werkgever) die geen motivatiecapaciteiten heeft naar werknemenrs.
A Stuijt  |   | 
28-06-2006
 | 
08:55 uur
Logisch toch? Maar niet "uitbuitbaar"! 't Is een precaire balans. Want betrokkenheid "komt te voet" en "gaat te paard"! Niet iets om mee te stunten, als ondernemer.
N. Dragt  |   | 
28-06-2006
 | 
20:44 uur
Welke medewerkers hebben ze eigenlijk gevraagd om aan te geven hoe betrokken ze zijn? Overigens denk ik, dat als leidinggevenden betrokken zijn, dan zijn medewerkers ook betrokken. Een goed voorbeeld doet goed volgen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10