zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe tijden, nieuwe merkstrategieën

27 juni 2006 - Beursschandalen en de macht van internet hebben reputatieschade tot een hot issue gemaakt. Hoog tijd voor de raad van bestuur om het merkenbeleid weer boven aan de agenda te zetten. Bedrijven die het moeten hebben van hun corporate merken zijn immers bij uitstek gevoelig voor reputatieverlies. De beste raad voor brandmanagers is dan ook: geef het merkenbeleid topprioriteit. Op bestuursniveau.

Dit is de conclusie uit onderzoek waarover de Journal of Advertising bericht.

Mix-and-match


Is het corporate merkenbeleid eenmaal topprioriteit, dan is het zaak om de daaruit voorvloeiende kortetermijnwinst maximaal te benutten; er is tenslotte niets mis met snel geld verdienen door middel van een 'mix-and-match' merkenportefeuille. Maar daarnaast is het zaak het onderscheid tussen de corporate merkidentiteit en de individuele merken scherp in de gaten te houden.

Key brands
Omdat de raad van bestuur zich natuurlijk onmogelijk op álle merken tegelijk kan focussen, geven de onderzoekers de volgende tip: concentreer de aandacht op de key brands die de reputatie en de omzet van het bedrijf bepalen. De rest van de merkenportfolio kan dan aan de marketingafdeling worden overgelaten.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10