Bedrijven ruilen direct marketing in voor email marketing
28 maart 2002 -
Volgens het onderzoeksbureau Gartner ruilen steeds meer bedrijven direct marketing in voor emailmarketing. Volgens het bureau zit is direct mail op zijn retour.
Leuk om dit oude artikel te lezen, een tijd waarbij e-mail marketing nog in de kinderschoenen stond en alles kon en alles mocht. Tegenwoordig is de opvatting bij veel bedrijven dat e-mail marketing ''uit'' en niet effectief meer is. Dit is totaal niet waar, wel is het zo dat er een andere aanpak vereist is, er moet rekening gehouden worden met heel veel dimensies.
Hoewel de voors- en tegens van e-mail marketing geruim zijn en de effectiviteit niet door iedereen beaamd wordt, kunnen we zeker wel stellen dat het nog een toegevoegde waarde heeft. Toch ontstaan er steeds innovatievere manieren van Direct mailing. Mensen maken al snel exclusief een koppeling naar e-mail marketing.
Ik kwam toevallig dit oude artikel tegen, erg leuk om te lezen. Tegenwoordig wordt de focus steeds vaker op SEO en SEA gelegd, terwijl e-mail marketing een beetje wordt vergeten. Met de juiste strategie valt er nog altijd ontzettend veel resultaat te behalen met e-mail marketing.