Regelmatige (wederzijdse!) communicatie met de bonusontvangers is uiteraard cruciaal.
15 mei 2006 -
Bonusprogramma's gaan nogal eens de mist in. Zonde van het geld en de energie, én onnodig. Optimale klantenbinding begint met een strategie die de klantrelatie centraal stelt. Pas dan heeft invoering van een bonuskaart zin. Ook een goed draaiend marketingprogramma en -instrumentarium, waar de kaart in geïntegreerd kan worden, is een noodzaak.
Sociale relatie De volgende voorwaarde voor succes: het bonusprogramma moet door alle betrokkenen eenvoudig te snappen en te hanteren zijn. De klant moet de beloning begerenswaardig vinden, de beloning dient gekoppeld te zijn aan de producten of diensten die het bedrijf biedt en bij voorkeur niet uitsluitend financieel van aard, maar juist gericht op de sociale relatie met de klant.
Eigen medewerkers
Verder is het belangrijk dat de medewerkers van het bedrijf het bonusprogramma zien zitten; zij zijn tenslotte degenen die het dichtst bij de klanten staan. Regelmatige (wederzijdse!) communicatie met de bonusontvangers is uiteraard cruciaal, al was het alleen maar om na te gaan of het programma nog aan de wensen van de klanten voldoet.
Bron:Marketing Online