zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Voorwaarden voor een succesvol bonusprogramma

Regelmatige (wederzijdse!) communicatie met de bonusontvangers is uiteraard cruciaal.

15 mei 2006 - Bonusprogramma's gaan nogal eens de mist in. Zonde van het geld en de energie, én onnodig. Optimale klantenbinding begint met een strategie die de klantrelatie centraal stelt. Pas dan heeft invoering van een bonuskaart zin. Ook een goed draaiend marketingprogramma en -instrumentarium, waar de kaart in geïntegreerd kan worden, is een noodzaak.

Sociale relatie
De volgende voorwaarde voor succes: het bonusprogramma moet door alle betrokkenen eenvoudig te snappen en te hanteren zijn. De klant moet de beloning begerenswaardig vinden, de beloning dient gekoppeld te zijn aan de producten of diensten die het bedrijf biedt en bij voorkeur niet uitsluitend financieel van aard, maar juist gericht op de sociale relatie met de klant.

Eigen medewerkers


Verder is het belangrijk dat de medewerkers van het bedrijf het bonusprogramma zien zitten; zij zijn tenslotte degenen die het dichtst bij de klanten staan. Regelmatige (wederzijdse!) communicatie met de bonusontvangers is uiteraard cruciaal, al was het alleen maar om na te gaan of het programma nog aan de wensen van de klanten voldoet.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10