19 augustus 2001 -
Een Brits echtpaar dat de verbouwing van hun huis financierde door het bouw-activiteiten live op internet te zetten, moet het succes van hun project met een scheiding bekopen. De website van Louise en Paul Jones waarop dagelijks de voortgang van de verbouwing was te zien, trok honderdduizenden bezoekers.
Bouwfirma's, gereedschapsfabrikanten en decoratiewinkels gaven hen gratis materiaal, zoals bakstenen, zagen, verf, hout en stofferingen in ruil voor reclame op de site.
Een van de mensen die de activiteiten van de Jones' via internet volgde, was echter niet zo zeer geïnteresseerd in de toestand van het huis, als wel in mevrouw Jones zelf. De Amerikaan nam contact met haar op via een chatroom en e-mail, en na enkele gesprekjes bleek het tussen de twee te klikken.
De 32-jarige Louise, moeder van vier kinderen uit een eerder huwelijk, is al op bezoek in de Verenigde Staten geweest, en overweegt zich daar permanent met haar internet-aanbidder te vestigen. Paul Jones is inmiddels ook uit het zo duur verbouwde huis getrokken. Een troost is dat de hele affaire het echtpaar waarschijnlijk toch geen windeieren heeft gelegd, zo heeft de krant The Times zaterdag gemeld. De waarde van de woning is in vier jaar tijd naar verwachting verdrievoudigd in waarde. Het pand levert dankzij de gesponsorde verbouwing circa 1,3 miljoen gulden op.