Cursisten gaan hun leerervaringen delen met zelfgemaakte podcasts.
6 april 2006 -
Apparatuur van Apple, zoals de iPod, zal deel gaan uitmaken van opleidingen die door het managementcentrum De Baak aangeboden worden. Beide partijen verwachten dat dit tot een geheel nieuwe manier van leren leidt. Deelnemers zullen bijvoorbeeld hun leerervaringen gaan delen door zelfgemaakte podcasts of andere content.
Daarbij geeft het deelnemers de gelegenheid om actief te werken met hoogwaardige, nieuwe technologie. Creativiteit en inspiratie "Zowel Apple als de Baak zijn innovatieve merken, een samenwerking past daar ook bij," aldus Menno Lanting, manager Business Development van De Baak. " In onze opleidingen leggen we voornamelijk de nadruk op leiderschap en persoonlijke ontwikkeling. Daarbij is niet alleen kennis van belang, maar vooral zaken als: creativiteit, ondernemerschap, het delen van ervaringen en inspiratie. Aspecten die ook nauw verbonden zijn met Apple. Verder willen wij deelnemers aan onze programma's en trainers en coaches een platform geven om hun ervaringen en kennis te delen. Dit zal steeds meer gebeuren in de vorm van video, weblogs en andere mediaproducties."
Hebbedingetjes
Ook Apple is natuurlijk blij met de pilot, een eerste initiatief in Nederland om ook de zakelijke markt enthousiast te krijgen voor de hebbedingetjes. "De link tussen Apple en educatie is zeer sterk. Het gebruik van van onze computers, de iPod en software pakketten zoals iLife in opleidingstrajecten, biedt ongekende mogelijkheden om op een intuïtieve wijze informatie op te nemen," aldus Ton van Garderen, directeur van Apple Benelux.
vroeger op school hadden we ook al cassettebandjes met ingesproken teksten. En video's daar worden we nog wekelijks mee dood gegooid. Volgens mij kunnen ze beter zeggen schijf u nu in en krijg er een i-pot bij.
JvanD
|
|
10
-
04
-
2006
|
11
:
36
uur
Leuk dat er allerlei vernieuwende dingen worden gedaan op het gebied van educatie. Zo las ik dat Eiffel een goede uitdaging heeft opgesteld voor financieel proffesionals, waar je veel van kunt leren en waar ook nog een mooie prijs mee te verdienen valt:
"Business case voor financieel toptalent"
De business case is opgezet door Eiffel, een dienstverlener in onder meer de financiële sector, om mensen in aanraking te brengen met een pittige financiële opdracht. Diegene die de opdracht het best volbrengt wint of een opleiding aan Nivra Nijenrode of een Renault Mégane Cabrio ter waarde van € 30.000. De filosofie van Eiffel is dat kennis ingezet moet worden om mensen enthousiast te maken voor een baan in de financiële sector. Met de business case wordt de financieel professional óf misschien zelfs een student een kijkje gegund in de keuken van een bedrijf, en moet de deelnemer een probleem oplossen.
Aan deelnemers de uitdaging om als interim-controller het (fictieve) project 'Oranje naar de Finale' tot een succes te brengen. Verdeeld over drie rondes kampen de deelnemers met een probleemanalyse, advies en presentatie, wat in totaal ongeveer vijftien uur in beslag neemt. Gezien het prijzengeld zou dit voor de winnaar een uurloon van tweeduizend euro betekenen. Wie er uiteindelijk met de prijs vandoor gaat, wordt 20 juni op NIVRA Nyenrode bekendgemaakt. www.eiffel.nl/challenge