26 maart 2006 -
Psycholoog Jempi Moens, directeur van zijn eigen bureau voor innovatieve marketing en strategische innovatie FreshForward in Hilversum, onderscheidt tien opkomende basisbehoeften bij de consument. Fresh Forward werkt internationaal voor foodbedrijven als Heineken en Wessanen en voor retailers als Ahold en Vendex/KBB.
Hier volgt zijn mogelijk inspirerend lijstje voor merken en retailers.
1. Mentale vrijheid Eigen keuzes kunnen maken.
2. Kidness Het spel- en lol-element.
3. Connecting & sharing Belevingen delen met anderen.
4. Carpe diem Genieten van het alledaagse.
5. Feminisatie Leren afgaan op je gevoel, intuïtie.
6. Nieuwe gezondheid
Genietend werken aan je gezondheid.
7. Authenticiteit Behoefte aan het onderscheidende, eerlijke product.
8. Gemak dient de mens Fun en convenience gaan samen.
9. Nieuwe betrokkenheid Meer betrokkenheid bij wat je wil steunen.
10. Experience Beleving is meer dan ooit 'key'.
Bron:6minutes