zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien opkomende basisbehoeften van consumenten

26 maart 2006 - Psycholoog Jempi Moens, directeur van zijn eigen bureau voor innovatieve marketing en strategische innovatie FreshForward in Hilversum, onderscheidt tien opkomende basisbehoeften bij de consument. Fresh Forward werkt internationaal voor foodbedrijven als Heineken en Wessanen en voor retailers als Ahold en Vendex/KBB.

Hier volgt zijn mogelijk inspirerend lijstje voor merken en retailers.

1. Mentale vrijheid
Eigen keuzes kunnen maken.

2. Kidness
Het spel- en lol-element.

3. Connecting & sharing
Belevingen delen met anderen.

4. Carpe diem
Genieten van het alledaagse.

5. Feminisatie
Leren afgaan op je gevoel, intuïtie.

6. Nieuwe gezondheid


Genietend werken aan je gezondheid.

7. Authenticiteit
Behoefte aan het onderscheidende, eerlijke product.

8. Gemak dient de mens
Fun en convenience gaan samen.

9. Nieuwe betrokkenheid
Meer betrokkenheid bij wat je wil steunen.

10. Experience
Beleving is meer dan ooit 'key'.


Bron: 6minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10