zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CEO bepalend voor bedrijfsreputatie

19 maart 2006 - De reputatie van beursgenoteerde ondernemingen spelen een steeds belangrijkere rol in de adviezen van financieel analisten aan hun klanten. Met andere woorden: een bedrijf dat zijn reputatie verwaarloost zal hier uiteindelijk de financiële gevolgen van dragen, schrijft het communicatieadviesbureau Hill & Knowlton in een onlangs gepubliceerde studie (pdf).

Europa
Vooral in Europa kijken analisten, hiertoe wellicht aangezet door recente schandalen en regulerende initiatieven, naar de faam van een onderneming. Het imago van de CEO als vaandeldrager blijkt hierbij van doorslaggevend belang te zijn, hoewel het team dat achter hem staat, elk jaar aan terrein wint.

Vervangen


Transparante informatie en duidelijke, maar ook consistente communicatie met de belangrijkste stakeholders zijn evenveel niet-financiële elementen die bijdragen tot het imago van de onderneming. De analisten vinden ten slotte dat een CEO die vier opeenvolgende slechte kwartaalverslagen voorlegt, best vervangen wordt.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
johan vercruysse  |   | 
20-03-2006
 | 
07:24 uur
Niet over de inhoud, wel over de vorm. Ik apprecieer het bijzonder dat de studie op basis waarvan het artikel geschreven werd makkelijk bereikbaar is. In het verleden heb ik een aantal keren flink gezocht (en niet gevonden).
Joost Soetens  |   | 
20-03-2006
 | 
12:27 uur
Over vorm gesproken, wat een lekker rapport van Bisqit Design!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10