Bedrijven schrijven werknemers steeds vaker normen en waarden voor
8 maart 2002 -
Steeds meer bedrijven nemen een gedragscode waarin ze precies vastleggen wat de maatschappelijke verantwoordelijkheid is en waarin staat wat wel en niet is toegestaan binnen het bedrijf. Op dit moment beschikt ruim 40 procent van de noordelijke bedrijven over een dergelijke code.
Over drie jaar zal bijna 70 procent van de ondernemingen een gedragscode hebben.
Dat blijkt uit een onderzoek van de werkgeversorganisatie VNO-NCW Noord, de drie noordelijke Kamers van Koophandel en KPMG onder ruim tweehonderd bedrijven in het noorden van Nederland. De resultaten van het onderzoek werden bekendgemaakt tijdens een congres in Groningen over maatschappelijk ondernemen.
In de gedragscode zijn vooral regels vastgelegd over geschenken, omgangsvormen, bedrijfseigendommen, geheimhouding en het gebruik van internet en e-mail op het werk. De code moet zowel voor werkgever als werknemer duidelijk maken wat wel en niet kan binnen de onderneming.
ik wil wat theorie over waarden en normen ontvangen
Trojan
|
|
14
-
03
-
2012
|
12
:
36
uur
En we zouden Nederland niet zijn als onze werkgevers hun neus niet in onze zaken zouden steken... Volgende stap: chip in de nek en op afstand bestuurbare werknemers.
Tako Hofstra
|
|
15
-
03
-
2012
|
09
:
45
uur
Gelukkig hebben we een alternatief. Netwerk of zwermorganisaties! Bovenstaand gedrag van werkgevers zet ons op achterstand.