zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen onthouden vooral blote buitenreclame beter

14 augustus 2001 - Mannen hebben een beter gehuegen voor buitenreclames van bier en auto's dan vrouwen. Dit geldt des te meer als de reclame-uitingengen bijna-blote afbeeldingen bevatten.

Dat blijkt uit de zogenaamde Plakatbarometer van het Duitse Contrast AG.



Het Duitse marktonderzoeksbureau beschikt over een databank met 40.000 interviews aangaande de lange termijnwerking van postercampagnes. Het herinneren va campagnes blijkt sterk samen te hangen met de mobiliteit van de respondent. Immers: hoe mobieler iemand is, hoe hoger het aantal contactmomenten.

Oudere respondenten herinneren zich minder vaak het motief van een campagne, maar als zij zich die wel herinneren, blijft het ook langer hangen. Bier, auto’s en bloot blijken een hogere herinneringsscore te hebben bij het mannelijk deel van de geïnterviewden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10