7 februari 2002 -
Marketing die specifiek gericht is op homoseksuelen en lesbiënnes is effectief. Hoewel er geen `homoseksuele` producten en diensten bestaan, blijkt uit het klantenbestand van het Australische PR-bureau Out Now dat er ondernemingen zijn die zich expliciet tot homoseksuelen richten.
Out Now, dat zich bezighoudt met homo-marketing, heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend.
Klanten van Out Now zijn onder meer de Citibank, KLM, Toyota en Sony. De reden voor deze bedrijven om zich op homo`s en lesbo`s te richten is dat deze vaak hoger zijn opgeleid en gemiddeld meer te besteden hebben. Nederland telt circa 760.000 homoseksuelen die samen een bestedingspotentieel van 21,4 miljard euro hebben. Advies van het bureau is om homo's niet te stereotyperen. Beeld en toon zijn heel belangrijk. Eendrag queen in een advertentie van een Australisch merk die de woorden `you make me feel like natural` uitsprak, wekte bij lesbiennes irritatie op. Een hetero die teksten op een `gay`-manier uitspreekt is ook geen goed idee.